Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kupujesz bilet okresowy komunikacji miejskiej w automacie? Źle klikniesz i masz kłopot

Witold Michalak
Kupujesz bilet okresowy MPK w automacie? Źle klikniesz i masz kłopot
Kupujesz bilet okresowy MPK w automacie? Źle klikniesz i masz kłopot Archiwum
Czy ważny bilet okresowy komunikacji miejskiej można wykasować z karty podczas kupowania kolejnego? Niestety tak. Wystarczy wybrać przycisk "zamień bilet" zamiast "przedłużenie ważności" i już ma się murowane kłopoty w czasie kontroli, o czym przekonała się nasza Czytelniczka.

Pani Katarzyna, jak twierdzi, regularnie wykupuje bilety okresowe. - Jestem uczciwą pasażerką, nigdy nie zdarzyło mi się jechać na gapę, choćby tylko jeden przystanek - twierdzi. W tym tygodniu kupiła kolejny bilet okresowy i tego samego dnia została skontrolowana. Okazało się, że nie ma ważnego biletu. - Został mi wypisany mandat w wysokości 140 zł - relacjonuje.

Pani Katarzyna poczuła się ośmieszona w oczach innych pasażerów. Ponieważ doskonale pamiętała, że kupowała bilety, postanowiła złożyć reklamację. Początkowo była pewna, że wszystkiemu winien był czytnik, którym posługiwali się kontrolerzy. Kiedy zgłosiła się do Zarządu Transportu Miejskiego okazało się, że przyczyna problemów tkwi gdzie indziej.

Nasza rozmówczyni miała bilet ważny do 4 grudnia. W przeddzień wygaśnięcia jego ważności poszła do automatu i dokupiła drugi, tym razem 10-dniowy, który miał obowiązywać od 5 do 14 grudnia. Kiedy włożyła kartę do urządzenia, na ekranie pojawiły się trzy propozycje:
=> przedłużenie ważności
=> zamień bilet
=> zakończ

- Jeśli pasażerka chciała kupić bilet od 5 grudnia, powinna wybrać opcję przedłużenia ważności, gdyż jej aktualny bilet tracił ważność 4 grudnia. Wybrała jednak przycisk "zamień bilet" - wyjaśnia Justyna Góźdź, rzeczniczka prasowa lubelskiego Zarządu Transportu Miejskiego.

Automat jeszcze raz zażądał od niej potwierdzenia tej decyzji, po czym z karty został wykasowany obowiązujący (jeszcze ważny) bilet. Co ciekawe, na karcie pozostała za to wcześniej wykupiona i wykorzystana przejazdówka.

Kiedy Czytelniczka zgłosiła się do ZTM, całe nieporozumienie zostało wyjaśnione, a mandat anulowano. Na szczęście system komputerowy przechowuje zapis wszystkich transakcji dokonywanych na karcie biletu elektronicznego.

Pani Katarzyna nie jest jedną osobą, która składała reklamacje w związku działaniem biletów elektronicznych. W tym roku takich osób było około pięciuset. Ludzie przychodzą z różnymi sprawami. Najczęściej jednak chcą naprawienia błędów popełnionych przez nich samych, a czasem przez sprzedawców.

- Oczywiście zdarzają się również sytuacje, gdzie zawinił system, np. w przypadku zakupu biletu przez sklep internetowy, ale mają miejsce bardzo rzadko - dodaje Justyna Góźdź.

Warto wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.kurierlubelski.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski