Lublin. Ostatnie chwile miejskiego biurowca przy ul. Leszczyńskiego. Wydano decyzję o jego rozbiórce

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Łukasz Kaczanowski/archiwum
Udostępnij:
Można burzyć – miasto wydało decyzję umożliwiającą rozbiórkę swojego biurowca przy ul. Leszczyńskiego. To konieczne, aby w tym miejscu mogła stanąć nowa siedziba dla urzędników. Koszt inwestycji to ok. 84 mln zł

To już ostatnie chwile biurowca przy ul. Leszczyńskiego. Gmach zostanie zburzony. - Została wydana decyzja o pozwoleniu na rozbiórkę starego budynku urzędu przy ul. Leszczyńskiego – informuje Monika Głazik z biura prasowego ratusza.

Wyburzenie jest niezbędne, aby miasto mogło zrealizować swoje plany inwestycyjne. A te zakładają budowę na „uwolnionej” parceli nowego biurowca dla miejskich urzędników. Łącznie ma się w nim znaleźć miejsce dla 570 osób.

- Wstępnie planujemy przekazanie terenu pod inwestycję na przełomie roku. Odbędzie się to po otrzymaniu od wykonawcy informacji o gotowości do przejęcia terenu pod realizację inwestycji – zapowiada Głazik.

Wyburzeniem biurowca – i budową nowego – zajmie się Budimex. - Rozpoczęcie prac rozbiórkowych planujemy na początku 2022 r. -mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimex SA. - Obiekt będzie rozbierany metodami mechanicznymi z wykorzystaniem ciężkiego sprzętu.

Umowa między spółką a miastem została podpisana pod koniec czerwca. Firma ma rok czasu (od daty podpisania umowy) na wykonanie pełnej dokumentacji i uzyskanie niezbędnych pozwoleń umożliwiających rozpoczęcie budowy.

- Aktualnie trwa opracowywanie wstępnego projektu budowlanego. Powstawanie projektu budowlanego jest procesem dwustronnym, w który oprócz wykonawcy, zaangażowane są również poszczególne wydziały urzędu – mówi Głazik.

Podstawowe parametry określające wielkość przyszłego biurowca zostały precyzyjnie określone w warunkach przetargu. 29-metrowej wysokości budynek będzie miał 7 kondygnacji naziemnych oraz parking podziemny. Powierzchnią użytkowa nowej siedziby Urzędu Miasta Lublin sięgnie około 13,7 tys. m kw., w tym ok. 7,6 tys. m kw. to będzie powierzchnia biurowej.

W nowej siedzibie przy ul. Leszczyńskiego zostanie zlokalizowana większość wydziałów i biur Departamentu Inwestycji i Rozwoju: Wydziały – Architektury i Budownictwa, Funduszy Europejskich, Geodezji, Gospodarki Komunalnej, Gospodarowania Mieniem, Planowania, Ochrony Środowiska, oraz Biura – Miejskiego Architekta Zieleni, Miejskiego Konserwatora Zabytków, Rewitalizacji i Klimatu oraz Zarządzania Energią. Do tej pory jednostki te mieściły się w biurowcu przy ul. Wieniawskiej 14, a także w siedzibach przy ul. Zana 38, Peowiaków 13, Złotej 2 i Leszczyńskiego 14. Na Leszczyńskiego 20 trafi też część pracowników Wydziału Organizacji Urzędu, Biura Obsługi Kancelaryjnej, Biura Obsługi Prawnej, a także Biuro Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Powstanie tu także nowy BOM (Biuro Obsługi Mieszkańców) z 12 stanowiskami obsługi.

Budowa obiektu wraz z infrastrukturą towarzyszącą powinna zakończyć się do 30 września 2023 r. Na roboty przy ul. Leszczyńskiego zarezerwowano w przyszłorocznym budżecie Lublina prawie 17,8 mln zł.

Ratusz od dawna mówi o tym, że potrzebuje biurowca. Podczas kadencji Adama Wasilewskiego (2006-2010) planował jego budowę u zbiegu ulicy Północnej i Kompozytorów Polskich. Mówiło się o koszcie rzędu 100 mln zł. Ratusz zrezygnował z pomysłu (działka została sprzedana i stanął na niej hotel).

Radosław Fogiel o komisji śledczej ws. Pegasusa w Sejmie

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie