Zasadniczą nowością będzie wyposażenie autosanów i mercedesów.
- Wszystkie zakupione przez nas autobusy będą wyposażone w klimatyzację w przestrzeni pasażerskiej i w automaty do sprzedaży biletów - mówi Tomasz Siedlecki z Zarządu Transportu Miejskiego.
Oprócz funkcjonalności będzie również spora zmiana wizualna we wnętrzu. Tapicerka wszystkich siedzeń będzie nawiązywała do logo miasta. Identyczne rozwiązanie w nowych trolejbusach, solarisach trollino, wprowadziło MPK. Tam też są automaty do sprzedaży biletów.
Zarząd Transportu Miejskiego w ciągu trzech lat zakupi łącznie 80 sztuk autobusów. 53 12-metrowe krótsze pojazdy dostarczy firma Autosan SA. Dostawca już o dwa tygodnie spóźnił dowiezienie do Lublina pierwszej transzy.
- Wyaneksowaliśmy umowę z dostawcą, dlatego pierwszych czterech autobusów spodziewamy się do najbliższego piątku - wyjaśnia Tomasz Siedlecki.
Zgodnie z umową, oprócz czterech pojazdów w tym tygodniu, Autosan dostarczy kolejnych osiem do końca lipca i następne osiem do połowy września. W przyszłym roku jest zobowiązany dostarczyć dwadzieścia trzy wozy i w 2013 r. ostatnią dziesiątkę.
Dla Autosana lubelska dostawa jest o tyle ważna, że ten producent nie realizował jeszcze w kraju tak dużego zamówienia.
W ramach tego samego przetargu, jeszcze w tym miesiącu do Lublina zostanie dostarczonych siedem przegubowych mercedesów citaro. W tej chwili znajdują się w zakładzie EvoBusa w Wolicy pod Warszawą, gdzie trwa ich przygotowanie do przewozu pasażerów. Citaro to pierwsza liga jeśli chodzi o autobusy komunikacji miejskiej. Są lepsze niż modele conecto, których 32 sztuki jeżdżą w tej chwili po Lublinie. Przede wszystkim są wykonane z o wiele lepszych materiałów. Ciekawostką jest to, że citaro są poza tym produkowane w niemieckich fabrykach, a nie jak conecto w tureckich zakładach Mercedesa.
Do 15 sierpnia 2012 r. przyjedzie dwadzieścia siedem nowych citaro, z czego dwadzieścia w tym roku.
Mercedes citaro to luksus w porównaniu ze znanym nam modelem conecto
* Mercedes citaro, który będzie jeździł po Lublinie jest wykonany z lepszych materiałów niż eksploatowany obecnie przez lubelskie MPK conecto.
Różnicą będzie też jego wyposażenie. Nowe przegubowce będą miały automaty do sprzedaży biletów i klimatyzację.
* Mercedes conecto w porównaniu z citaro ma uboższe wyposażenie. Po Lublinie takie wozy jeżdżą w wersji krótkiej, 12-metrowej, i 18-metrowych przegubowców. Conecto jest przede wszystkim dedykowany na rynek środkowoeuropejski. Jest produkowany w tureckich fabrykach.
Czytaj także:
MPK Lublin: Autosany po testach będą wozić lublinian
ZTM Lublin: Trolejbusy pojadą przez Krakowskie?
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową. Zapisz się do newslettera!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?