Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lublin: W tym miesiącu będzie 19 nowych autobusów

Kamil Krupa
Mercedes citaro i Mercedes conecto
Mercedes citaro i Mercedes conecto Jacek Babicz
Do piątku w Lublinie mają pojawić się cztery autobusy autosan sancity 12LF. To pierwsze pojazdy, które przyjadą w ramach rozstrzygniętego przez Zarząd Transportu Miejskiego przetargu. Kolejne wozy, które będą dostarczone jeszcze w lipcu, to 8 autosanów i 7 przegubowych mercedesów citaro.

Zasadniczą nowością będzie wyposażenie autosanów i mercedesów.

- Wszystkie zakupione przez nas autobusy będą wyposażone w klimatyzację w przestrzeni pasażerskiej i w automaty do sprzedaży biletów - mówi Tomasz Siedlecki z Zarządu Transportu Miejskiego.

Oprócz funkcjonalności będzie również spora zmiana wizualna we wnętrzu. Tapicerka wszystkich siedzeń będzie nawiązywała do logo miasta. Identyczne rozwiązanie w nowych trolejbusach, solarisach trollino, wprowadziło MPK. Tam też są automaty do sprzedaży biletów.

Zarząd Transportu Miejskiego w ciągu trzech lat zakupi łącznie 80 sztuk autobusów. 53 12-metrowe krótsze pojazdy dostarczy firma Autosan SA. Dostawca już o dwa tygodnie spóźnił dowiezienie do Lublina pierwszej transzy.

- Wyaneksowaliśmy umowę z dostawcą, dlatego pierwszych czterech autobusów spodziewamy się do najbliższego piątku - wyjaśnia Tomasz Siedlecki.

Zgodnie z umową, oprócz czterech pojazdów w tym tygodniu, Autosan dostarczy kolejnych osiem do końca lipca i następne osiem do połowy września. W przyszłym roku jest zobowiązany dostarczyć dwadzieścia trzy wozy i w 2013 r. ostatnią dziesiątkę.

Dla Autosana lubelska dostawa jest o tyle ważna, że ten producent nie realizował jeszcze w kraju tak dużego zamówienia.

W ramach tego samego przetargu, jeszcze w tym miesiącu do Lublina zostanie dostarczonych siedem przegubowych mercedesów citaro. W tej chwili znajdują się w zakładzie EvoBusa w Wolicy pod Warszawą, gdzie trwa ich przygotowanie do przewozu pasażerów. Citaro to pierwsza liga jeśli chodzi o autobusy komunikacji miejskiej. Są lepsze niż modele conecto, których 32 sztuki jeżdżą w tej chwili po Lublinie. Przede wszystkim są wykonane z o wiele lepszych materiałów. Ciekawostką jest to, że citaro są poza tym produkowane w niemieckich fabrykach, a nie jak conecto w tureckich zakładach Mercedesa.

Do 15 sierpnia 2012 r. przyjedzie dwadzieścia siedem nowych citaro, z czego dwadzieścia w tym roku.

Mercedes citaro to luksus w porównaniu ze znanym nam modelem conecto

* Mercedes citaro, który będzie jeździł po Lublinie jest wykonany z lepszych materiałów niż eksploatowany obecnie przez lubelskie MPK conecto.
Różnicą będzie też jego wyposażenie. Nowe przegubowce będą miały automaty do sprzedaży biletów i klimatyzację.

* Mercedes conecto w porównaniu z citaro ma uboższe wyposażenie. Po Lublinie takie wozy jeżdżą w wersji krótkiej, 12-metrowej, i 18-metrowych przegubowców. Conecto jest przede wszystkim dedykowany na rynek środkowoeuropejski. Jest produkowany w tureckich fabrykach.

Czytaj także:
MPK Lublin: Autosany po testach będą wozić lublinian
ZTM Lublin: Trolejbusy pojadą przez Krakowskie?


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski