Mieszkaniec Krasnegostawu dostał od skarbówki 6500 zł. - To nie wina urzędnika - odpowiada fiskus

Piotr Nowak
Piotr Nowak
– To nie jest wina urzędu - słyszymy od rzeczniczki administracji skarbowej
– To nie jest wina urzędu - słyszymy od rzeczniczki administracji skarbowej Polska Press
Udostępnij:
Fiskus przelał na jego konto 6500 zł. - Sprawa wydaje się dosyć dziwna - twierdzi Czytelnik. – To nie jest wina urzędu - słyszymy od rzeczniczki administracji skarbowej.

- Na moje konto zostały przelane pieniądze, które oczywiście mi się nie należą. Jest to zwrot podatku. Sprawa wydaje się dosyć dziwna, gdyż od paru dni pieniądze są na moim koncie, na szczęście nie dysponowałem nimi - powiadomił redakcję pan Paweł.

Od 12 marca nikt nie odezwał się do Czytelnika, aby 6500 zł zwrócił właścicielowi. Twierdzi, że winnym pomyłki jest Urząd Skarbowy w Krasnymstawie. - Jak taki błąd mógł się zdarzyć w tak poważnej instytucji oraz kto poniesie za to odpowiedzialność? – pyta Czytelnik.

W urzędzie skarbowym dowiedzieliśmy się, że pomyłka w przelewie to wina innego podatnika, który w zeznaniu e-PIT wskazał błędny numer rachunku. Na ten rachunek została przelana nadpłata.

- Co w takiej sytuacji powinien zrobić Czytelnik? - pytamy rzecznika Izby Administracji Skarbowej w Lublinie.

- Po pierwsze skontaktować się z urzędem, teraz tylko telefonicznie lub emailowo i powiedzieć co się stało. Po sprawdzeniu sytuacji taka osoba powinna bezzwłocznie zwrócić te pieniądze na konto urzędu. Gdyby okazało się, że taka osoba stwierdzi, ze to nie jej wina i nie ma zamiaru zwracać nienależnie pobranej nadpłaty, urząd ma środki prawne, aby odzyskać nienależnie otrzymane środki pieniężne - odpowiada Marta Szpakowska. W przypadku braku zwrotu pieniędzy fiskus może naliczyć takiej osobie karne odsetki lub zająć konto.

Wkrótce po rozmowie z rzecznikiem z redakcją ponownie skontaktował się pan Paweł. Przyznał, że pracownik urzędu skarbowego już się z nim skontaktował i pieniądze trafiły do właściwej osoby.

Zamknięte urzędy
Od piątku urzędy skarbowej są zamknięte. W budynkach można pobrać druki i zostawić dokumenty w wystawionych urnach. Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Lublinie Leszek Bielecki zaapelował do klientów o ograniczenie bezpośrednich kontaktów z administracją skarbową.

„Zwracam się do Państwa z prośbą o korzystanie z usług elektronicznych (Twój e-PIT, e-Deklaracje, e-PUAP, poczta elektroniczna) lub z informacji telefonicznej” – czytamy w komunikacie dyrektora Leszka Bieleckiego.

Dzięki usłudze Twój e-PIT i e-Deklaracje możliwe jest złożenie zeznania bez wychodzenia z domu. W przypadku wątpliwości można kontaktować się telefonicznie z właściwym urzędem skarbowym. Ponadto można również zadzwonić do Krajowej Informacji Skarbowej:

  • +48 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych i z zagranicy)
  • 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych)

W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących wypełnienia zeznania rocznego została uruchomiona także wojewódzka infolinia PIT – 81 452 25 95 w godzinach 9.00-14.00.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Mikołajów i Odessa bramą do Morza Czarnego

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

"Czytelnik" pisany dużą literą? Hm...

G
Gość
17 marca, 7:58, Lubelak:

Trele morele, "to nie jest wina urzędu", niby podatnik pomylił nr rachunku - tego nie da się zrobić myląc cyferkę lub dwie, bo numer jako całość jest walidowany i przy literówce bank by odrzucił transakcję. Z drugiej strony dziwne byłoby żeby podatnik pomylił się wpisując zupełnie poprawny nie jego nr rachunku.

Urzędasy nagrzmociły w danych i teraz się wiją w zeznaniach.

17 marca, 08:54, Gość:

Brzmienie rachunku niezgodne i bank by odrzucił. Miałam taki przypadek że po koleżeńsku wysłałam pieniądze na konto innej osoby i bank zwrócił

A w bankach nie pracują ludzie....?

k
krak

kto pracuje w tych urzedach? barany? takie tlumaczenie to klamstwo. lepiej przyznac sie do bledu i przeprosic . zaklamancy

G
Gość
17 marca, 7:58, Lubelak:

Trele morele, "to nie jest wina urzędu", niby podatnik pomylił nr rachunku - tego nie da się zrobić myląc cyferkę lub dwie, bo numer jako całość jest walidowany i przy literówce bank by odrzucił transakcję. Z drugiej strony dziwne byłoby żeby podatnik pomylił się wpisując zupełnie poprawny nie jego nr rachunku.

Urzędasy nagrzmociły w danych i teraz się wiją w zeznaniach.

Brzmienie rachunku niezgodne i bank by odrzucił. Miałam taki przypadek że po koleżeńsku wysłałam pieniądze na konto innej osoby i bank zwrócił

L
Lubelak

Trele morele, "to nie jest wina urzędu", niby podatnik pomylił nr rachunku - tego nie da się zrobić myląc cyferkę lub dwie, bo numer jako całość jest walidowany i przy literówce bank by odrzucił transakcję. Z drugiej strony dziwne byłoby żeby podatnik pomylił się wpisując zupełnie poprawny nie jego nr rachunku.

Urzędasy nagrzmociły w danych i teraz się wiją w zeznaniach.

P
Pocztówka

Urzędy pozamykane to łażą stadnie na Pocztą. I gdzie to siedzenie w domach!!!!

Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie