Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na dworzec kolejowy po drodze pełnej dziur. Ale ma się to zmienić. I to jeszcze wiosną

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Małgorzata Genca/archiwum
Dziury, błoto lub pył, wąska jezdnia – pasażerowie od dawna narzekają na dojazd do dworca kolejowego Lublin Zachodni. Chcą remontu ul. Węglinek. Miasto zapowiada, że jeszcze wiosną ułoży asfalt na odcinku o długości ok. 700-900 metrów. Wcześniej przez ponad dwa lata przekonywało, że nie ma pieniędzy na tego typu inwestycję.

Dworzec kolejowy Lublin Zachodni otworzono w grudniu 2019 r. Od początku jego istnienia głównym problemem dla pasażerów było to jak do niego dotrzeć. Chodziło o stan techniczny ul. Węglinek.

- Jak w tak dużym mieście, w dodatku stolicy województwa lubelskiego może być tak tragiczna droga na dworzec PKP Lublin Zachodni. Tamtędy już nie da się w ogóle jeździć, dół na dole w dodatku polna droga, przez którą ciągle pyli – alarmuje nasz Czytelnik. I dodaje: - Codziennie pokonuje ten odcinek kilka razy i nie stać mnie na kolejną wymianę zawieszenia w samochodzie. To jest po prostu dramat.

Przez ponad dwa lata miasto przekonywało, że nie ma pieniędzy na poprawę drogi. Teraz jednak nieoczekiwanie nastąpiła zmian. I kierowcy będą z niej zadowoleni.

- Na spotkaniu poświęconym sprawom dzielnicy Węglin Południowy mieszkańcy mówili o potrzebie utwardzenia nawierzchni ulicy Węglinek. Wkrótce ulica będzie miała nawierzchnię z betonu asfaltowego – informuje na swoim Facebooku Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Na wykonanie prac ma trafić ok. 150 tys. zł. Część pieniędzy będzie pochodziła z funduszy, którymi dysponuje Rada Dzielnicy Węglin Południowy. Chodzi o kwotę 50 tysięcy zł. Kolejne 100 tys. zł dołoży ratusz ze swojej kasy.

- W II kwartale roku planowane jest wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego na ul. Węglinek, na odcinku kilkuset metrów, około 700-900 metrów, od strony ul. Szafirowej, w tym na fragmencie stanowiącym dojazd do dworca PKP Lublin Zachodni – zapowiada Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.

Przystanek kolejowy Lublin Zachodni powstał w ramach wielkiej modernizacji linii kolejowej numer 7 łączącej Lublin z Warszawą. Wybudowano go w „szczerym polu”. W grudniu 2019 r. zaczęły na nim się zatrzymywać składy osobowe, ale dopiero od połowy marca 2020 roku stają tam też pociągi dalekobieżne.

Przez lata trwały przepychanki między ratuszem a PKP o to kto ma wybudować dojazd do przystanku, czyli ul. Węglinek. Ostatecznie inwestycja spadła na barki miasta.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski