Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Terespol: Będzie nowy most na Bugu. Do inwestycji przygotowuje się PKP PLK

Piotr Nowak
Piotr Nowak
PKP PLK S.A.
Do budowy nowego mostu na Bugu i rozbudowy szerokich torów na stacji Terespol przygotowuje się spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Podpisana została umowa na studia wykonalności. Inwestycja ma zwiększyć możliwości wymiany handlowej pomiędzy Europą i Azją.

Spółka PKP PLK i firma inżynieryjno-doradcza BBF podpisały umowę dotyczącą opracowania dwóch studiów wykonalności w ramach projektu „Poprawa dostępności przejścia granicznego Terespol – Brześć”. Wykonawca ma przygotować dokumentację poprowadzenia dodatkowych torów szerokich na stacji Terespol, budowy nowego mostu na Bugu oraz poprowadzenia do przeprawy torów szerokich i normalnych.

– Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych sprzyjają rozwojowi transportu m.in. na ważnej trasie wschód - zachód. Studia wykonalności przygotowują możliwości prac w rejonie przejścia granicznego Terespol/Brześć. Planowane rozwiązania zwiększą rolę ekologicznego transportu kolejowego, a to przekłada się na rozwój gospodarki – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Nowa przeprawa umożliwi przejazd wagonów o prześwicie 1435 mm i szerokich 1520 mm. To ostatnie rozstawienie jest charakterystyczne dla azjatyckich linii kolejowych. Inwestycja PKP pozwoli na zwiększenie przepustowości kolejowego transportu na granicy polsko-białoruskiej.

Plany zakładają odseparowanie ruchu pociągów pasażerskich i towarowych. Bezpieczne i płynne przejazdy ma zagwarantować nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Projekt przewiduje budowę m.in. toru do odstawiania uszkodzonych wagonów, dróg i chodników inspekcyjnych ułatwiających pracę celnikom.

Miliony na inwestycje

W ramach prac na linii kolejowej E20 między Siedlcami a Terespolem spółka modernizuje m.in. stację Terespol. Już teraz podróżni korzystają z nowych peronów. Przebudowano także przejście podziemne. Wpływ na poprawę bezpieczeństwa w ruchu pociągów ma Lokalne Centrum Sterowania.

Wartość inwestycji na linii E20 to 540 mln zł, z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej to 360 mln zł. W tej kwocie nie mieści się budowa nowego mostu. PKP PLK ma zamiar ubiegać się o unijne dofinansowanie na realizację robót. Ponadto, inwestycja będzie wymagała ustaleń ze stroną białoruską.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski