reklama

Umowy trzeba dokładnie czytać

Piotr Olejarz
- Pan Zenon od lat korzysta z usług Telekomunikacji Polskiej. W połowie listopada 2008 roku do jego drzwi zapukał przedstawiciel Netii. Przedstawił ofertę i dał umowę do podpisania. Czytelnik złożył swój podpis na dokumencie. Powód? Był przekonany, że ma do czynienia z pracownikiem TP.

Gdy się zorientował, że podpisał umowę z innym operatorem, postanowił jak najszybciej ją rozwiązać. Odwiedził punkt sprzedaży TP, gdzie złożył "Oświadczenie o rezygnacji z zamówienia WLR Netia". - Byłem pewien, że to koniec mojej "współpracy" z Netią - podkreśla nasz Czytelnik.

Telekomunikacja Polska, na podstawie udzielonego przez klienta pełnomocnictwa, przekazała zgłoszenie do operatora, którego sprawa dotyczy. - I najczęściej na tym sprawa się kończy, gdyż nie mamy narzędzi, aby wyegzekwować od operatorów podjęcie odpowiednich działań - stwierdza Izabella Szum, szef biura prasowego Grupy TP w Krakowie.

Faktury z Netii dalej jednak przychodziły.

- Bez przerwy wydzwaniali także z tej firmy. Poza tym pytali o powody mojej rezygnacji. Byłem jednak przekonany, że umowa została ostatecznie rozwiązana - dodaje pan Zenon.

Spokój Czytelnika zakłóciło pismo z firmy Intrum Justitia, zajmującej się odzyskiwaniem zadłużenia wobec Netii. Dowiedział się z niego, iż ma niezapłacone faktury, a wysokość zaległości sięga ponad 200 złotych. - W sumie dostałem ze dwadzieścia takich listów - relacjonuje Czytelnik.

- Usługi były zaakceptowane na 31 stycznia 2009 r., toteż od tego dnia rozpoczęliśmy ich świadczenie. Dopiero 10 lutego wpłynęła do nas rezygnacja z TP, w związku z czym została ona zrealizowana. Ostatecznie usługi zostały zakończone zgodnie z regulaminem z dniem 14 marca. Rezygnacja od klienta do Netii wpłynęła dopiero 6 maja tego roku - informuje Małgorzata Babik, rzecznik prasowy Netii. I zaraz dodaje: - Po zakończeniu usług została naliczona opłata wyrównawcza ze względu na to, że została ona podpisana na czas określony. Klient otrzymał w tym czasie dwie faktury za opłaty abonamentowe i połączenia oraz fakturę z opłatą wyrównawczą.

Izabella Szum przyznaje, że takie przypadki są dosyć częste. - Większość z osób, które zgłaszają się do nas po jakimś czasie od podpisania umowy z innym operatorem, przyznaje się, że nie czytały umowy. Często dotyczy to osób starszych, które ufne obietnicom tańszego abonamentu, bez zastanowienia podpisują dokument - podkreśla Szum. - Spróbujemy skontaktować się z tym panem, by wyjaśnić wszelkie wątpliwości.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3