Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wszystkie strefy płatnego parkowania w Lublinie znajdą się w rękach MPK?

Jakub Sarek
Łukasz Kaczanowski
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie chce zarządzać całą lubelską Strefą Płatnego Parkowania. Opiewający na prawie 40 mln zł kontrakt na to zadanie komunalna spółka ma dostać od miasta bez przetargu.

Strefa Płatnego Parkowania w Lublinie dzieli się na cztery podstrefy. Trzema z nich (A, B i C) administruje spółka City Parking Group. Z kolei czwartą (D) zarządza lubelskie MPK. Obejmuje ona m.in. rejon dworca PKS, targowiska przy al. Tysiąclecia, szpitala im. Jana Bożego, Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej, a także okolice dwóch lubelskich stadionów: lekkoatletycznego oraz żużlowego. Łącznie wyznaczono tam 436 miejsc parkingowych.

Umowy na obsługę czterech podstref kończą się 10 lutego 2024 r. Na stronie internetowej ratusza pojawiło się ogłoszenie o zamiarze sygnowania umowy z MPK na zarządzanie całością strefy w trybie z wolnej ręki („in-house”), czyli bez typowego postępowania przetargowego. Dlaczego Lublin zdecydował się na taką opcję?

- Miejska spółka posiada już doświadczenie w tym zakresie oraz możliwości w postaci zasobów kadrowych i organizacyjnych. Powierzenie prowadzenia SPP w całości MPK Lublin, pozwoli na pozostawianie dochodów z tego tytułu w strukturze finansów miasta. Miejska spółka spełnia wszystkie przesłanki określone w ustawie Prawo zamówień publicznych, która określa komu może zostać udzielone zamówienie w tzw. trybie „in-house” - tłumaczy Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.

Wartość kontraktu to 39,9 mln zł.

Do zadań operatora należałoby prowadzenie biura i systemu monitorowania SPP. Co najmniej 16 kontrolerów miałoby na bieżąco sprawdzać czy kierowcy uiścili opłatę za parkowanie. Ich liczba może się jednak ostatecznie zmniejszyć. Ratusz mocno zastanawia się nad wykorzystaniem systemu skanowania tablic rejestracyjnych. Takie rozwiązanie od trzech lat funkcjonuje w Warszawie. Stołeczny magistrat przekonuje, że za jego pomocą łatwiej i szybciej można zidentyfikować kierowców, którzy uchylają się od opłaty za parkowanie. Zamówienie przewiduje też obsługę, naprawę i konserwację urządzeń do obsługi SPP. Dodatkowo, na MPK spoczywałby obowiązek opróżniania urządzeń z pieniędzy wraz z ich bezpiecznym transportem oraz wpłatą na konto bankowe.

W opublikowanym przez ratusz ogłoszeniu czytamy, że umowa ma obowiązywać przez 96 miesięcy, czyli przez najbliższe osiem lat.

- Więcej szczegółów będziemy mogli podać po zakończonych negocjacjach i wypracowaniu ostatecznych zapisów umowy - mówi Justyna Góźdź.

W lubelskiej SPP wydzielono ok. 2740 miejsc postojowych. Godzina parkowania - w zależności od strefy - kosztuje od 2,30 do 4,50 zł. Płatność w strefach obowiązuje od poniedziałku do piątku w godz. 8-18.

Podczas pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 r. wpływy ze strefy płatnego parkowania wyniosły 9,8 mln zł.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski