Wyniki egzaminu gimnazjalnego i egzaminu ósmoklasisty. Najsłabiej poszła matematyka

Maciej WijatkowskiZaktualizowano 
Fot. Malgorzata Genca
Znamy już wyniki egzaminu gimnazjalnego i ósmoklasistów. Uczniowie mogli je sprawdzać na stronie CKE od godz. 10 w piątek, niedługo później wyniki przesłano odpowiednim kuratoriom.

W całym kraju egzamin gimnazjalny zdawało ponad 345 tys. uczniów, a ósmoklasisty - ponad 372 tys. Uzyskane średnie wyniki, podane w piątek na konferencji w CKE, wskazują na dobry poziom znajomości języka angielskiego wśród uczniów. Gorzej jest z językiem ojczystym i matematyką.

Średni wynik z angielskiego to 68 proc., z polskiego 63 proc., a z matematyki - 43 proc. Za zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie średni wynik uzyskany przez uczniów to 59 proc., a za zadania z przedmiotów przyrodniczych (czyli biologii, chemii, fizyki i geografii) - 49 proc. Inne języki: niemiecki - 51 proc., rosyjski - 59 proc., francuski - 72 proc., hiszpański - 73 proc., włoski - 64 proc.
W województwie lubelskim uzyskane średnie nie odbiegają od krajowych. Według lubelskiego kuratorium szczegółowe wyniki zbiorcze poznamy za kilka dni, po opracowaniu. Każdy może sprawdzić swoje, logując się hasłem na stronie CKE.

Egzamin gimnazjalny 2019 w Lublinie. Stres, wątpliwości i problemy związane ze strajkiem nauczycieli. Zobacz zdjęcia i wideo

- Zaczynamy opracowywać wyniki, które już zebraliśmy - mówi Danuta Nowakowska - Bartłomiejczyk, dyrektor SP nr 6 w Lublinie. - Uczniowie stwierdzili, że na takie obiektywnie liczyli, po egzaminie próbnym. Mamy kilkoro uczniów o predyspozycjach typowo nie-matematycznych i stąd dość średni wynik z matematyki. - usprawiedliwia pani dyrektor.
Powodów szczególnych do tego nie ma, przynajmniej na tle średniej krajowej i wojewódzkiej. Z języka angielskiego SP 6 osiągnęła średnio 84,5%, z polskiego 77,5% i z matematyki - 64,8%.

Do egzaminu ósmoklasisty przystąpiło około 20 160 uczniów VIII klas szkół podstawowych. Każdemu zostanie podany wynik procentowy oraz wynik na skali centylowej dla każdego przedmiotu egzaminacyjnego. Co to oznacza?

Uczeń, który z języka angielskiego uzyskał 78% punktów (wynik procentowy), dowie się, że wynik taki sam lub niższy uzyskało 67% wszystkich zdających (wynik centylowy), co oznacza, że wynik wyższy uzyskało 33% zdających.

Szczegółowe wyniki CKE opublikuje 26 sierpnia. Egzaminów nie można było nie zdać, ale wyniki na nich uzyskane decydują o przyjęciu do szkół średnich, które będzie szturmował „podwójny rocznik”.

Egzamin gimnazjalny 2019 w Lublinie. Stres, wątpliwości i pr...

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
E
Elgiebetuś Kozojebcow

PO co komu matematyka ?

Aby wychować tusko-timmermansowych europejczykow wystarczy w przedszkolu uczyć masturbacji a w gimnazjium seksu ( najlepiej uczą ci z LGBT)

c
człek

powiedzmy sobie wprost, zamiast zatrudnić jakieś dobrego nauczyciela który potrafiłby zachęcić do tego przedmiotu a co za tym idzie sprawić by coś w głowie pozostało to zatrudnia się byle kogo kto niby ma studia w tym kierunku a jedyne co potrafi to podać gotowe rozwiązanie albo przerobić materiał dla samego przerobienia. Pamiętam doskonale jak w czasach gimnazjum miałem taką jedną panią uczącą tego przedmiotu która potrafiła skutecznie zniechęcić do niego poprzez stawianie zbyt wysokich wymagań czyli zadawania po 20 zadań do domu i wymagania zrobienia tego na następny dzień. To była katorga nie lekcje. Do tego jeszcze zadania z tematów ekonomicznych których studenci nie potrafili rozwiązać a co dopiero 13 latek. W podstawówce zaś też miałem nauczyciela którego więcej nie było jak był a jak już był to uczył tak by niczego nie nauczyć, olewał sprawę. Naprawdę dziwię się na to wszyscy się dziwią że matma poszła najsłabiej, to wina ewidentnie nauczycieli których połowa nie powinna uczyć tego przedmiotu i niech nikt mi nie ściemnia że tak nie jest.

P
POdpytam

no i co Broniarz ?

Zadyma sie nie udala co ?

G
Grace

kiedy będą prognozowane progi w najlepszych liceach w Lublinie, ktoś wie?

E
Emilia

W większości przypadków jest to tylko zasługa samego ucznia a nie nauczyciela, szczególnie chodzi o matematykę, dwa tygodnie przed egzaminem dzieci z powodu strajku siedziały w domu a wcześniej bardzo słabo przerobiły materiał z nauczycielem a raczej pani na tablicy podawała gotowe wyniki! Wstyd ze tacy nauczycie uczą którzy nie maja w sobie nawet za grosz przyzwoitości żeby przyznać się ze nie maja daru do nauczania i faworyzuje geniuszy bo nie musza z nimi za dużo pracować! Niech sobie jedna pani weźmie to do serca bo kariery jej nie wróżę!! Dlaczego dyrektorzy niektórych szkół są tacy ślepi i nie widza błędów nauczycieli!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3