Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Z Janowa Lubelskiego i Biłgoraja dotrzemy koleją do Lublina

Jakub Sarek
Anna Znajewska-Pawluk/PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dzisiaj (16 września) umowę na wykonanie dokumentacji projektowej dla linii Szastarka-Janów Lubelski-Biłgoraj. Jej budowa ma ruszyć w 2027 r.

Dzięki tej trasie mieszkańcy południowej części woj. lubelskiego zyskają połączenie kolejowe z Lublinem. Chodzi o linię Szastarka–Janów Lubelski–Biłgoraj. PKP PLK sygnowały dzisiaj (16 sierpnia) kontrakt na wykonanie dokumentacji projektowej dla tego przedsięwzięcia. Zrealizuje je Konsorcjum Mosty Katowice Sp. z o.o. (lider) oraz Arcadis Sp. z o.o.(partner). Umowa opiewa na 23 mln zł.

- W ramach przygotowania dokumentacji projektowej pracami zostanie objęta nowa 18-kilometrowa linia kolejowa Szastarka - Janów Lubelski oraz ok. 12- kilometrowa jednotorowa linia kolejowa do Kraśnika Fabrycznego wraz z łącznicą Kraśnik Miasto - Kraśnik - mówi Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK.

To nie wszystko. Zadanie zakłada także opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy oraz elektryfikacji 35-kilometrowego fragmentu jednotorowej linii kolejowej Janów Lubelski - Biłgoraj. Projekt połączeń ma być gotowy w 2026 r.

- Podpisanie umowy na projekt linii kolejowej Szastarka - Janów Lubelski to bardzo ważna wiadomość dla mieszkańców Lubelszczyzny, którzy zyskają dzięki temu połączenia do stolicy województwa. Konsekwentnie odbudowujemy polską kolej, walcząc z wykluczeniem komunikacyjnym pasażerów w całej Polsce – zaznacza Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.

Wtórował mu pochodzący z Janowa Lubelskiego Michał Moskal, szef gabinetu politycznego wicepremiera Jarosława Kaczyńskiego.

- Dziś zrobiliśmy kolejny krok ku budowie kolei która połączy Szastarkę i Janów Lubelski, a tym samym da naszemu miastu dostęp do Lublina i Warszawy - podkreślił.

Obie linie zostaną zelektryfikowane. Według szacunków, pociągi trasę między Kraśnikiem Fabrycznym a Lublinem pokonają w ciągu 52 minut, a między Biłgorajem a Lublinem w 1 godz. 36 min.

Projekt przewiduje również budowę ok. 16 stacji i przystanków, dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

- Proponowane lokalizacje przystanków to: Kraśnik Lasy, Kraśnik Miasto, Kraśnik Piaski, Kraśnik Fabryczny Modliborzyce, Laski lub Janów Lubelski Przemysłowy, Janów Lubelski, Zofianka Górna, Krzemień, Dzwola, Frampol, Sokołówka, Korytków Duży, Nadrzecze, Gromada, Biłgoraj Jana Pawła II - wylicza Jakubowski.

Początek budowy nowej linii wraz z całą infrastrukturą zaplanowano na 2027 r. Środki na realizację inwestycji pochodzą z Programu Kolej Plus.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski