reklama

Zmiany w komunikacji w Lublinie. Autobusy na nowych liniach. Pojawi się nowy trolejbus

Artur JurkowskiZaktualizowano 
fot. Łukasz Kaczanowski
Zmiany w komunikacji miejskiej w Lublinie. Od 5 sierpnia autobusy na linii 10 zostaną zastąpione trolejbusami. Innymi trasami pojadą 26 i 157.

To trochę nieoczekiwana korekta. Z myślą o nowych jesiennych rozkładach jazdy ZTM zmienia już od najbliższego poniedziałku trasy niektórych linii. - Założenie jest takie, aby od okresu powakacyjnego pasażerowie jak najmniej odczuli zmiany tj. aby korekt było jak najmniej a zmaksymalizowała się liczba trolejbusów w ruchu. Jeśli chodzi o autobusy, nie będzie zmian częstotliwości i tras na głównych liniach, które stanowią trzon w naszym systemie komunikacyjnym, ale nie wykluczamy, że korekty dotyczyłyby kilku linii tzw. uzupełniających - tłumaczy Monika Fisz z ZTM.

Czytaj także

Najważniejsza zmiana to elektryfikacja linii autobusowej 10. Autobusy zostaną zastąpione przez trolejbusy. Zmieni się też częściowo trasa linii.

- Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do ładowania baterii dla trolejbusów hybrydowych na przystanku końcowym - pętla Węglin - oraz przejazd bez wykorzystania napędu hybrydowego do końca trasy - tłumaczy Fisz.

Pojazdy pojadą tarsą: Węglin - al. Kraśnicka - Bohaterów Monte Cassino - Wileńska - Głęboka - Sowińskiego - Al. Racławickie - Krakowskie Przedmieście - 3 Maja - al. Solidarności - al. Tysiąclecia - Plac Singera - Lwowska - al. Andersa - Mełgiewska - Mełgiewska WSEI.

„10” może zmienić numer na „150”.- Chcemy otworzyć dyskusję na temat numeracji tej nowej elektryfikowanej linii - dodaje Fisz.

Zmiany na trasie „10” wmuszą też korekty trasy linii 26. Zastąpi ona „dziesiątkę” od przystanku Rzemieślnicza do przystanku Węglin.

Czytaj także

Linia nr 157 przestanie jeździć na Kalinowszczyznę. W zamian pojawi się na Felinie (przez ul. Dywizjonu 303 i Drogę Męczenników Majdanka). Ponadto przestanie jeździć ul. Nadbystrzycką, a zacznie kursować po Filaretów. Ma też jeździć we wszystkie dni tygodnia.

Linie 16 i 73 wrócą na swoje podstawowe trasy, bo mają się zakończyć roboty drogowe w rejonie pętli nawrotowej przy ul. Wygodnej. Uruchomiony zostanie dodatkowy kurs „jedynki”. Pojawi się w sobotnich rozkładach o godz. 4.30 z przystanku Żeglarska 02 w kierunku Pancerniaków.

W przypadku linii nr 52 utworzone zostaną nowe przystanki: Wólka II NŻ 01, 02 (w miejscowości Wólka przy drodze 2101L pomiędzy przystankami Wólka - masarnia i Świdniczek).

Na liniach 10, 26 i 157 korektom mogą ulec godziny odjazdu z poszczególnych przystanków z uwagi na optymalizację tras tych linii. Monika Fisz radzi, by sprawdzić rozkład przed wyjściem na przystanek.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

n
nie zmieniajmy numeru 10

Nie trzeba zmieniać numeru linii 10 na 150 - ten numer owszem przyda się ale na zupełnie inny czas( może przy okazji dyskusji uporządkowania komunikacji miejskiej kiedy pojawi się Dworzec Metropolitalny, jednak na chwilę obecną nie ''wskrzeszajmy'' tego numeru 150). Poza tym uważam, że jeśli linia 157 zniknie z Nadbystrzyckiej to od września linia 161 odczuje większe obciążenie - tak więc wypadałoby wówczas podnieść częstotliwość tejże linii z 25-30 minut na co 20 minut i wtedy powinno być ok. Sądzę, że słabe jest wykorzystanie odcinka Nadbystrzycka-Zana, po zabraniu linii 157, to zostanie(oprócz wspomnianej linii 161) linia 19( która jest tylko szczytowa - wykonuje tylko 9 kursów w ciągu dnia, w weekendy nie jeździ). I rodzi się tutaj pytanie czy w ramach rekompensaty za zabraną linię 157 z ul. Nadbystrzyckiej pojawi się jakieś nowe połączenie? Jeśli nie ma tego w planach to jak najbardziej wzmocnienie częstotliwości linii 161 jest jak najbardziej słuszne i konieczne

O
Ordynator

Siostro, leki dla pana Japolana.

J
Japolan
2019-07-31T08:58:26 02:00, Gość:

"10" się czepili zamiast dodawać autobusów na Gęsią to zabierają bo komuś się tak podoba a "26" będzie jeździło teraz do centrum godzinę. Nie może 10 jechać z pętli w lewo i wrócić na starą trasę i każdy byłby zadowolony i tak samo 38 zrobić na Romera

Linia nr 38 jeździ (i chyba będzie jeździć nadal) przez ul. Romera. Właśnie ona mogłaby zostać skierowana na Majdanek i Felin - wariantów jest sporo (przez Głusk, przez Głuską i Wyzwolenia ...). Co więcej, wielu ludzi zyskałoby, gdyby linia nr 38 miała inną trasę w rejonie Czubów i Węglinka: ... Jana Pawła II (w całości, być może z zajeżdżaniem na Gęsią), Al. Kraśnickie (całą długością), Rogatka Warszawska, a może nawet dalej (Aleje Warszawskie, Sławinkowska / albo Zbożowa, Sławinek (w ten sposób Węglin i Węglinek dostałyby bezpośrednie połączenie ze Sławinkiem, a ponadto linia nr 37 mogłaby mieć porządną trasę na północ od Rogatki Warszawskiej).

Linia nr 26 powinna zostać pozistawiona bez zmian. Za to należałoby ją wzmocnić nową linią (np. nr 46), która pomijałaby os. Widok i miałaby na Węglinku trasę odmienną od linii nr 26. Udałoby się nawet pozostawić bez zmian linię nr 26 - wystarczyłoby w rejon ul. Raszyńskiej skierować linię nr 31 (która jedynie zajeżdżałaby na ul. Gęsią).

ZTM powinien rzeczywiście planować - a nie "puszczać w ruch" pierwszy lepszy pomysł. Warianty, opcje, alternatywy - to tam powinno być stale opracowywane, by było z czego korzystać, nie tylko w sytuacjach kryzysowych. O wiele lepiej potrafią działać dyspozytorzy MPK. Przed paru laty miał miejsce splot trudności (remonty i korki w Centrum oraz wielka burza). Parę autobysów linii br 74 utknęło i nie dotarło do Rudnika, gdzie czekało wielu ludzi (a linii nr 16 jeszcze tam nie było). Za późno zadzwoniłem do Dyspozytora MPK, bo autobus linii nr 4 był już na południe od ul. Dożynkowej - jednak liczy się dobra intencja i gotowość wysłania "czwórki" awaryjnie do Rudnika (by ludzie mogli się stamtąd wydostać).

G
Gość
2019-07-30T21:43:47 02:00, gościnnie:

... a wystarczyło terminowo płacić faktury ....i całego zamieszanie by nie było

Wystarczy przed podpisaniem dać prawnikom umowę do weryfikacji...

G
Gość

"10" się czepili zamiast dodawać autobusów na Gęsią to zabierają bo komuś się tak podoba a "26" będzie jeździło teraz do centrum godzinę. Nie może 10 jechać z pętli w lewo i wrócić na starą trasę i każdy byłby zadowolony i tak samo 38 zrobić na Romera

n
niemrawy

"„10” może zmienić numer na „150”.- Chcemy otworzyć dyskusję na temat numeracji tej nowej elektryfikowanej linii "..dajcie to pod referendum...bo co to różnica czy autobus będzie miał na szyldzie numer 10, 150 czy 550...

J
Japolan
2019-07-30T22:18:06 02:00, Żenada:

Niebawem pieszo będzie szybciej niż autobusem! Kto układa te rozkłady? Człowiek, który jeździ samochodem do pracy? Od 5 sierpnia z przystanku Roztocze w okolice placu Litewskiego możemy dojechać w "jedyne" 40 minut korzystając z linii 57, lub w 45 minut nową linią 26... Lub jechać z dwoma przesiadkami... Dziadostwo! Naprawdę takim obciążeniem i trudem w XXI wieku jest wprowadzenie 2-3 linii ekspresowych?

Gdy miałem z nimi kontakt (czyli parę lat temu), to kierownikiem Działu Organizacji Transportu w ZTM był pan Marek Czarnocki (pomijam numer komórki) - chyba to od niego właśnie trzeba szczególnie mocno żądać wyjaśnień, podobnie jak od pana dyrektora Grzegorza Malca oraz od pana doktora Krzysztofa Żuka (pana G. Malca na stanowisku trzymającego).

Dyrektor ZTM (a może także jego zastępcy) stosunkowo niedawno miał auto służbowe (a być może ma także teraz).

Mi akurat dodadzą drugie (z przystanku oddalonego o 300 metrów) bezpośrednie połączenie z przystankami "Kosmonautów" (na ul. Krańcowej), a przecież z os. Nałkowskich kursuje tam jeszcze linia nr 21. Odbierając linię nr 157 z ul. Nadbystrzyckiej (i tym samym zwiększając znacznie obciążenie linii nr 15 oraz nr 40), dają mi kolejną linię trolejbusową z ul. Diamentowej (a są z ul. Romera jeszcze dwie linie: nr 37 i nr 38), przy pomocy której będę mógł bez przesiadki dojechać na Mszę św. trydencką "u świętej Rodziny". Parę spotkań z panami z ZTM (dyrektorem Malcem, kierownikiem Czarnockim oraz panem Pawłem) i kolejny przejaw dbania o mą wygodę. Co by się działo z komunikacją miejską, gdyby korzystał z ich zaproszeń do częstszego odwiedzania ZTM'u? Być może autobusy podjeżdżałyby na me zamówienie jak taksówki? Kto wie? Może by się tak do nich wybrać i jakąś linię wprost na południowy odcinek ul. Samsonowicza uzyskać?

J
Japolan
2019-07-30T21:22:49 02:00, Ann:

A 11 niech dalej wozi powietrze.

Linia nr 11 ma wielki sens tylko na odcinku od Elsnera do Węglarza, bo jest to pierwsze bezpośrednie i zarazem szybkie (niekiedy ciut wydłużone) połączenie między tymi rejonami. To jedyny sensowny odcinek tej linii!

Porażką (zwiększoną niedawnym usunięciem linii nr 21 z Nowego Światu) jest zachowanie dwóch linii skręcających z Nowego Światu w lewo (a linia nr 21 skręcała w prawo). Za Placem Bychawskim linia nr 11 (np. skierowana przez Wolską i Fabryczną) powinna kursować przez ul. Rusałka (gdzie zupełnie brak komunikacji miejskiej).

O wiele lepsza byłaby zupełnie inna trasa linii nr 11: os. Widok, Filaretów (cała długość), Głęboka, Sowińskiego, Poniatowskiego, Smorawińskiego, Kompozytorów Polskich, Elsnera, Związkowa (z ewentualnym zajeżdżaniem na Rapackiego), Węglarza, Walecznych (cała długość), Podzamcze ... (potem jest parę wariantów).

J
Japolan

Zmiany w porach kursowania linii nr 157 w związku z "optymalizacją"; to jest tak bardzo bezczelne, że niemalże genialne: zmienią ponad połowę trasy linii nr 157 i nazywają to "optymalizacją" - niech to powiedzą twarzą w twarz ludziom z Kalinowszczyzny.

Mi przybędzie dodatkowy wariant dojazdu na Mszę św. trydencką "u świętej Rodziny", więc mogę tę zmianę uważać za plus.

Zastanawiam się tylko, kto tak mocno dążył do tego, by z osiedla Nałkowskich przybyło trzecie (po liniach: nr 21 oraz nr 50) bezpośrednie połączenie z przystankami "Kosmonautów" - pełny odlot, w dodatku orbitalny. Przybędzie z Wrotkowa drugie (po linii nr 21) bezpośrednie połączenie z Majdankiem oraz z Felinem; poza tym, w miarę blisko dojeżdża także szczytowa linia nr 50.

Wystarczyło tylko nieco wydłużyć (np. przez Jana Pawła II do os. Widok) linię nr 153 i dałoby się uniknąć deformacji zarówno linii nr 26, jak i nr 157.

Gdyby w strukturach miejskich wierzono w rychłe dopuszczenie do użytkowania wiaduktów na ul. Grygowej, to właśnie tamtędy (od strony ul. Mełgiewskiej) dałoby się skierować linię nr 157 na Felin (a może nawet na Majdanek przez Felin). Wychodzi na to, że ktoś próbuje odwrócić uwagę od wiaduktów na ul. Grygowej.

G
Gość

Z nadbystrzyckiej - skarpa, 157 to jedyne połączenie z chociażby kraśnicką oraz męczenników majdanka...co za debilizm ZTM!!

Ż
Żenada

Niebawem pieszo będzie szybciej niż autobusem! Kto układa te rozkłady? Człowiek, który jeździ samochodem do pracy? Od 5 sierpnia z przystanku Roztocze w okolice placu Litewskiego możemy dojechać w "jedyne" 40 minut korzystając z linii 57, lub w 45 minut nową linią 26... Lub jechać z dwoma przesiadkami... Dziadostwo! Naprawdę takim obciążeniem i trudem w XXI wieku jest wprowadzenie 2-3 linii ekspresowych?

H
Hohohoho

150 jest ok

g
gościnnie

... a wystarczyło terminowo płacić faktury ....i całego zamieszanie by nie było

G
Gość

Pozostawić linii trolejbusowej numer 10, powrócić do numerów 9 i 28. Pasażerowi jest wszystko jedno czy jedzie autobusem czy trolejbusem. Jeszcze niedawno zamiast tłumaczyć pani w średnim wieku na przystanku przy ulicy Lotniczej dokąd jedzie linia 161 wystarczyło jedno zdanie: to jest dawne 28.

A
Ann

A 11 niech dalej wozi powietrze.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3