reklama

Zmiany w lubelskiej komunikacji. Będzie więcej trolejbusów i powstaną nowe trasy

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Zaktualizowano 
Autobusy linii 26 przejmą od poniedziałku obsługę części trasy, po której kursuje obecnie „dziesiątka”<br>
Autobusy linii 26 przejmą od poniedziałku obsługę części trasy, po której kursuje obecnie „dziesiątka” Łukasz Kaczanowski
Linie 10 zaczną obsługiwać trolejbusy, autobusy 26 będą zabierać pasażerów z Węglina Południowego a 157 przestanie dojeżdżać na Kalinowszczyznę, za to pojawi się na Felinie. Od najbliższego poniedziałku duże zmiany w komunikacji miejskiej.

- Zmiany w komunikacji miejskiej mają w głównej mierze na celu przetestowanie rozwiązań technicznych, ale także korekt tras, które będą obowiązywały od września. Dzięki temu będziemy mogli monitorować sytuację i podejmować działania łagodzące skutki trudnej sytuacji związanej z wycofaniem się spółki Warbus z lubelskiego systemu - tłumaczy Monika Fisz, podinspektor ds. marketingu i kontaktów z mediami w ZTM.

Trolejbus linii 10

„Dziesiątka” to jedna z najdłuższych linii komunikacji miejskiej w granicach Lublina. Trasa wiedzie przez kilka dzielnic: od Węglina Południowego przez Rury, Śródmieście, Kalinowszczyznę do Hajdowa - Zadębia. I „od zawsze” była obsługiwana przez autobusy.

Czytaj także

Od najbliższego poniedziałku to się zmieni. - Autobusy zostaną zastąpione przez trolejbusy - zapowiedział Grzegorz Malec, dyrektor ZTM.

Podobnie było cztery lata temu z liną nr 9. Po elektryfikacji trasy linia zmieniła numer z 9 na 159.

Jak będzie w przypadku „10”? - W celu uporządkowania - od jesieni - numeracji chcemy otworzyć dyskusję na temat numeracji tej nowej elektryfikowanej linii. Proponujemy, pierwszy wolny numer czyli nr „150” - mówi Fisz.

Czytaj także

„Dziesiątka” zmieni też trasę. Od poniedziałku będzie jeździła z Węglina przez al. Kraśnicką - Bohaterów Monte Cassino - Wileńską - Głęboką - Sowińskiego - Al. Racławickie - Krakowskie Przedmieście - 3 Maja - al. Solidarności - al. Tysiąclecia - Plac Singera - Lwowską - al. Andersa - Mełgiewską do przystanku Mełgiewska WSEI.

- Zmiana trasy wynika z konieczności zapewnienia dostępu do ładowania baterii dla trolejbusów hybrydowych na przystanku końcowym (pętla Węglin) oraz przejazd bez wykorzystania napędu hybrydowego do końca trasy - wyjaśnia Fisz.

Inne trasy 26 oraz 157

Zmiana trasy linii 10 wymusiła korektę przejazdu autobusów linii 26. Te ostatnie dojadą do osiedli na Węglinie Południowym. „26” będzie kursować po trasie: Paderewskiego - Choiny - Szeligowskiego - Smorawińskiego - Chodźki - Jaczewskiego - 3 Maja - Krakowskie Przedmieście - Al. Racławickie - Sowińskiego - Filaretów - os. Widok - Jana Pawła II - Armii Krajowej - al. Kraśnicka - Roztocze - Jana Pawła II - al. Kraśnicka - Węglinek (powrót: Węglinek - al. Kraśnicka - Gęsia - Jana Pawła II - itd.).

Czytaj także

157 przestanie przyjeżdżać na Kalinowszczyznę . W zamian będzie dojeżdżać do Felina. Ominie też Nadbystrzycką a pojedzie za to przez Filaretów. Będzie kursować trasą: Zana Leclerc - Zana - Filaretów - Jana Pawła II - Diamentowa - Zemborzycka - Kunickiego - Dywizjonu 303 - Krańcowa - Droga Męczenników Majdanka - Doświadczalna - Felin. - Po nowej trasie przejazdu kursować będzie we wszystkie dni tygodnia - dodaje Fisz.

Linie 16 i 73 wrócą na swoje podstawowe trasy. To skutek zakończenia robót drogowych w rejonie pętli nawrotowej przy ul. Wygodnej.

Na wniosek Rady Dzielnicy Za Cukrownią na linii nr 1 uruchomiony zostaje dodatkowy kurs w soboty o godz. 4.30 z przystanku Żeglarska 02 w kierunku Pancerniaków.

Pojawią się też nowe przystanki - na żądanie - na trasie linii 52.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

o
obiektywny
A dalej będą zatrudniać kiboli jako kontrolerów biletów?
G
Gość

A co się dzieje z autobusowym szrotem kupionym ze Stolycy ?

M
Max

To prawda tyle ludzi już odeszło z tej firmy i nadal nic nie robią zobaczymy we wrześniu

F
Fred

Nie będzie miał kto jeździć tymi trolejbusami ludzie uciekają

G
Gość

niech się władze miejskie przeproszą z dawnymi prywaciarzami ..gdyby tamci dalej jeździli to problemu by nie było

G
Gość

Tylko przeoranie układu komunikacyjnego może coś zmienić. Ciągłe kosmetyczne poprawki i wydłużanie linii to pic na wodę...

G
Gość

Warbus musi za to odpowiedzieć. Totalny brak wyobraźni startować w tak poważnym przetargu mając wiedzę ze będzie problem z wykonaniem usługi

d
diana

Nikt nie przewidział, ze ktoś tak nieuczciwie podejdzie do wykonania umowy jak ta firma Warbus p o co startowała w przetargu jak miała już wtedy kłopoty finansowe

l
lesiu

Dobrze,że mamy te trolejbusy to teraz pójdą na inne trasy, nie ma co zrzędzić a całej sytuacji winny jest nieodpowiedzialny Warbus

G
Gość

Z tego co widzimy to chyba nie tylko można winić Wartbus lecz także ZTM i czas najwyższy by ktoś za to odpowiedział. UM nie powinien tolerować takiej sytuacji i tylko przyglądać się. Idą wielkie pieniądze na komunikację i trzeba wymagać by dobrze funkcjonowała. Wydano duże pieniądze na sieć trolejbusową na Unii Lubelskiej i wozi się powietrze a teraz sztucznie zmienia się inna trasę by nadal ratować co najmniej dziwne projekty

k
krak

w lublinie lepiej miec jednak wlasny samochod. komunikacja nie ejst robiona dla mieszkancow dla ich wygody .dzielnice zle skomunikowane dlugie kolejki oczekiwania na przystankach. brak autobusow a jak juz sa to takie zdezelowanie z odzysku. brak kierowcow .normalny dramat

J
Japolan

Trolejbus na linii nr 10 to "sztuczka księgowa", mająca na celu obronę przed obowiązkiem zwrotu (części) dotacji unijnej po wycofaniu linii nr 157 z Kalinowszczyzny - to ostatnie zaś jest przejawem braku nadziei na dopuszczenie do użytkowania "Krzywego Wiaduktu Żuka" na ul. Grygowej (bo przecież tamtędy można by linię nr 157 skierować na Felin i potem na Majdanek). Linia nr 44 wciąż będzie jeździć wśród pól iluś wsi - jednak za trudno jest ją skierować w na Węglin i Węglinek, by ludziom zapewnić sprawny dojazd do Centrum Lublina.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3