„Sztywna linia" zaczęła funkcjonować we wrześniu. To specjalny system łączności między kierowcami prowadzącymi autbusy i trolejbusy MPK Lublin z dyżurnym Straży Miejskiej.
- A ten odbiera ten telefon w pierwszej kolejności - wyjaśniał przed miesiącem Mirosław Sokal, komendant SM w Lublinie i tłumaczył, że dzięki temu strażnicy mogą zareagować błyskawicznie lub zaalarmować inne służby jak np. policję lub pogotowie.
O skuteczności „sztywnej linii" właśnie przekonała się jedna z mieszkanek. 12 października jechała trolejbusem.
- Około godz. 16.20 do dyżurnego Straży Miejskiej zadzwoniła kobieta, zawiadamiając, że zostawiła laptopa i teczkę z ważnymi dokumentami w trolejbusie nr 159, którym udawała się na Dworzec Północny. Dyżurny natychmiast połączył się z dyspozytorem MPK, zaś ten powiadomił o zdarzeniu kierowcę trolejbusu - relacjonuje na swojej stronie internetowej SM i dalej: - Teczka i laptop zostały zabezpieczone przez kierowcę, a następnie zwrócone właścicielce przez pracownika MPK, który w tym celu specjalnie podjechał na dworzec. Całość akcji powiodła się dzięki szybkiej reakcji i stałemu kontaktowi utrzymywanemu pomiędzy dyżurnym Straży Miejskiej, pracownikami MPK i zgłaszającą, która dzięki temu zdążyła na oczekiwany pociąg.
"Moja komenda" - Kontakt z policją jeszcze nigdy nie był taki prosty
Agencja Mienia Wojskowego przy ul. Łęczyńskiej zaprasza na zakupy (ZDJĘCIA, WIDEO)
Blok przy ul. Żołnierskiej w Lublinie. Apartament z niedoróbkami
Speed Car Motor Lublin awansował do 1. ligi (ZDJĘCIA, WIDEO)
Wielonarodowa Brygada ma już dwa lata, swój sztandar i patrona - Kurierlubelski.pl
Jesteśmy też w serwisie INSTAGRAM. Obserwuj nas!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?