Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa odcinka S17 w Zamościu robi kroczek do realizacji

Jakub Sarek
Jakub Sarek
GDDKiA
Na biurko wojewody lubelskiego trafił wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej - to krok do budowy trasy S17 na odcinku Zamość Wschód-Zamość Południe. Jeśli zostanie on pozytywnie rozpatrzony, to drogowcy będą mogli przystąpić do realizacji inwestycji. Jej koszt to ponad 400 mln zł.

Jak wynika z umowy, wykonawca w ciągu 10 miesięcy od sygnowania dokumentu, miał przygotować dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID dla budowy 12,5-kilometrowego fragmentu S17 Zamość Wschód-Zamość Południe. Pismo trafiło właśnie do wojewody lubelskiego.

- Dla wykonawcy inwestycji, uzyskanie decyzji ZRID oznacza możliwość rozpoczęcia prac po wcześniejszym przekazaniu placu budowy. Planujemy, że będzie to możliwe w I połowie 2024 roku - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Trasa będzie miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu.

- Odcinek rozpocznie się przed węzłem Zamość Wschód, który będzie wybudowany na przecięciu z drogą krajową nr 74, w miejscowości Jarosławiec. Trasa przebiegać będzie na wschód od obecnej drogi krajowej nr 17, ominie Barchaczów oraz Łabunie i zakończy się węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej, na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku miejscowości Tyszowce - opisuje charakter zadania GDDKiA.

Dodatkowo, w ramach inwestycji powstaną m.in. dwa węzły drogowe, most oraz dziewięć wiaduktów.

Przedsięwzięcie zrealizuje Budimex. Kontrakt na wykonanie prac opiewa na 440,6 mln zł.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, kierowcy będą mogli korzystać z nowej trasy w 2026 r.

S17 między Piaskami a Hrebennem będzie liczyć ok. 125 km. Obecnie na etapie realizacji są cztery fragmenty tej ekspresówki - od Zamościa w kierunku Hrebennego.

- Dla odcinków Zamość Południe - Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski - Hrebenne (w sumie niespełna 50 km), wykonawcy pracują nad projektami budowlanymi oraz dokumentacją potrzebną do złożenia wniosków do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji ZRID. Złożenie wniosków planowane jest w tym roku - tłumaczy GDDKiA.

W 2021 r. do użytku oddana została pierwsza nitka obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. W III kwartale 2023 r. finalizacji ma doczekać się dobudowa drugiej jezdni na tej trasie.

- Dla odcinków Piaski - Łopiennik, Krasnystaw - Izbica, Izbica - Zamość Sitaniec analizujemy oferty złożone w przetargu - wyjaśnia GDDKiA.

W toku pozostaje z kolei procedura wydawania decyzji środowiskowej dla dwóch fragmentów S17: Łopiennik – Krasnystaw (ok. 9,5 km) i Zamość Sitaniec - Zamość Wschód (ok. 12 km).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski