reklama

Chrysler się rusza

Jerzy IwaszkiewiczZaktualizowano 
Na wiosnę pisano, że bankrutuje Chrysler, upada General Motors i w ogóle w motoryzacji jest taki kryzys, że trzeba przesiąść się na rowery. Wszystko się jakoś ułożyło. Nie sprzedano Opla, dzięki czemu fabryka w Gliwicach może spokojnie produkować bardzo udaną Astrę IV. Chrysler też się rusza i to coraz lepiej. Grand Voyager jest dalej najlepiej sprzedającym się vanem w Europie. Jest to nota bene jedyny samochód w którym mieszczą się wszystkie dzieci posła Tadeusza Rossa.

Chrysler podpisał umowę z Fiatem, Włosi mają 20 procent akcji i tak to mądrze przeprowadzili, że dostali to bez grosza, tylko za przekazanie technologii produkcji małych samochodów. To jest właśnie największa sensacja. Dotychczas małymi samochodami bawiły się w USA dzieci a teraz Amerykanie mają tym jeździć. Amerykańska prasa podaje, że już w tym roku ma być uruchomiona produkcja Fiata 500 w Meksyku i 100 tys. tych samochodów trafi na rynek w USA. Inżynierowie od Chryslera siedzą w Tychach i ciągle podglądają jak się robi małe samochody. Oprócz Fiata 500 produkowane ma być na rynek amerykański ewentualnie Punto i Alfa Romeo MiTo na wspólnej płycie podłogowej z Sebringiem.

Jak na razie nic nie mówi się o Pandzie, a jest to chyba najlepszy samochód w historii Fiata.Za dwa lata produkcja Pandy ma być przeniesiona do Włoch co byłoby dużą szkodą tak dla Tych, jak i dla Fiata. Polacy mają zmysł do samochodów i panuje powszechne przekonanie, że nikt inny nie zrobi lepszej Pandy.

Chrysler rusza się także w Polsce. Poza Voyagerem dobrze sprzedaje się również Jeep Cherokee w którym poprawiono wykończenie wnętrza i nie wygląda już tak, jakby kowboje jeździli nim po kartofle. Powodzeniem cieszy się też należący do koncernu Dodge Journey oraz Chrysler 300 M - limuzyna tak wielka i dostojna jak trzy Mercedesy. Chryslerem 300 (3.0 l diesel - 180 tys. zł) podjechaliśmy kiedyś przez przypadek bocznymi drogami pod granicę z Ukrainą i od razu się rozeszło, że amerykańscy szpiedzy przyjechali.

Maciej Ratyński - szef Chryslera w Polsce liczy na dalszy wzrost sprzedaży. Udało się utrzymać sieć serwisową, która dalej działa samodzielnie, a nie jak przypuszczano, będzie łączona z Fiatem. Pracownice działu prasowego Chryslera w Warszawie znowu poza tym zaczęły przechodzić na urlopy wychowawcze. A tak się jakoś składa, że od lat rodzą tylko wtedy, kiedy pojawiają się nowe modele i firma idzie ku lepszemu.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3