Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Chrysler się rusza

Jerzy Iwaszkiewicz
Na wiosnę pisano, że bankrutuje Chrysler, upada General Motors i w ogóle w motoryzacji jest taki kryzys, że trzeba przesiąść się na rowery. Wszystko się jakoś ułożyło. Nie sprzedano Opla, dzięki czemu fabryka w Gliwicach może spokojnie produkować bardzo udaną Astrę IV. Chrysler też się rusza i to coraz lepiej. Grand Voyager jest dalej najlepiej sprzedającym się vanem w Europie. Jest to nota bene jedyny samochód w którym mieszczą się wszystkie dzieci posła Tadeusza Rossa.

Chrysler podpisał umowę z Fiatem, Włosi mają 20 procent akcji i tak to mądrze przeprowadzili, że dostali to bez grosza, tylko za przekazanie technologii produkcji małych samochodów. To jest właśnie największa sensacja. Dotychczas małymi samochodami bawiły się w USA dzieci a teraz Amerykanie mają tym jeździć. Amerykańska prasa podaje, że już w tym roku ma być uruchomiona produkcja Fiata 500 w Meksyku i 100 tys. tych samochodów trafi na rynek w USA. Inżynierowie od Chryslera siedzą w Tychach i ciągle podglądają jak się robi małe samochody. Oprócz Fiata 500 produkowane ma być na rynek amerykański ewentualnie Punto i Alfa Romeo MiTo na wspólnej płycie podłogowej z Sebringiem.

Jak na razie nic nie mówi się o Pandzie, a jest to chyba najlepszy samochód w historii Fiata.Za dwa lata produkcja Pandy ma być przeniesiona do Włoch co byłoby dużą szkodą tak dla Tych, jak i dla Fiata. Polacy mają zmysł do samochodów i panuje powszechne przekonanie, że nikt inny nie zrobi lepszej Pandy.

Chrysler rusza się także w Polsce. Poza Voyagerem dobrze sprzedaje się również Jeep Cherokee w którym poprawiono wykończenie wnętrza i nie wygląda już tak, jakby kowboje jeździli nim po kartofle. Powodzeniem cieszy się też należący do koncernu Dodge Journey oraz Chrysler 300 M - limuzyna tak wielka i dostojna jak trzy Mercedesy. Chryslerem 300 (3.0 l diesel - 180 tys. zł) podjechaliśmy kiedyś przez przypadek bocznymi drogami pod granicę z Ukrainą i od razu się rozeszło, że amerykańscy szpiedzy przyjechali.

Maciej Ratyński - szef Chryslera w Polsce liczy na dalszy wzrost sprzedaży. Udało się utrzymać sieć serwisową, która dalej działa samodzielnie, a nie jak przypuszczano, będzie łączona z Fiatem. Pracownice działu prasowego Chryslera w Warszawie znowu poza tym zaczęły przechodzić na urlopy wychowawcze. A tak się jakoś składa, że od lat rodzą tylko wtedy, kiedy pojawiają się nowe modele i firma idzie ku lepszemu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski