MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Koniec przebudowy dworca PKP w Trawnikach. Z obiektu mogą korzystać podróżni

OPRAC.: Anna Paszkowska
PKP S.A
Zakończyła się przebudowa dworca w Trawnikach. Obiektowi przywrócono historyczny wystrój elewacji, odtworzone zostały gzymsy i inne elementy elewacji. To nie jedyne zmiany. Podróżni czekający na pociąg m.in. będą mieć więcej miejsc do siedzenia, nowe toalety i lokale handlowe.

Dworzec w Trawnikach (pow. świdnicki)

Obiekt pochodzi z lat 20. XX w. i znajduje się przy linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia – Dorohusk. To trzeci budynek dworcowy w tym miejscu. Jeden uległ zniszczeniu w wyniku pożaru, drugi został zburzony w czasie I wojny światowej.

Co się zmieniło?

- W ramach inwestycji przywrócono historyczny wystrój elewacji z odtworzeniem gzymsów i innych elementów dekoracyjnych. Wymieniona została także stolarka okienna i drzwiowa. Elewacja północna dworca zyskała odwzorowane z historycznych fotografii wejście główne oraz dwa symetryczne wejścia: do zaplecza kas oraz do lokalu komercyjnego. Od strony południowej zostały także przywrócone historyczne wyjścia na perony - informują Polskie Koleje Państwowe S.A.

Poczekalnia została wyposażona w większą liczbę miejsc do siedzenia oraz gabloty z rozkładami jazdy pociągów, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów, a także nowy system informacji głosowej. Obok znajdują się toalety oraz przestrzeń na dwa lokale usługowo-handlowe i pomieszczenia dla spółek kolejowych. Przestrzeń na piętrze przeznaczona jest na wynajem. Na piętrze są również pomieszczenia techniczne niezbędne do funkcjonowania dworca, jak wentylatornia i serwerownia.

Dworzec został przystosowany dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, w tym m.in. ścieżki prowadzące, dotykowe plany dworca, tabliczki w alfabecie Braille’a oraz toalety przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Zamontowano także energooszczędne oświetlenie. Za optymalizację zużycia energii elektrycznej, cieplnej i wody oraz pracę urządzeń i instalacji odpowiada system BMS (Building Management System), a za bezpieczeństwo w budynku i jego najbliższym otoczeniu systemy: monitoringu, kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu oraz przeciwpożarowe.

We wschodniej części działki powstała zadaszona wiata rowerowa, a po stronie północno-zachodniej – zbiornik na gaz oraz zamknięta wiata śmietnikowa.

Koszt inwestycji to 8,82 mln zł brutto. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A., a projekt przebudowy dworca przygotowała pracownia PAKA.ARCHI sp. z o.o. Wykonawcą prac budowlanych była firma Heli Factor sp. z o.o.

od 7 lat
Wideo

Wyniki pierwszej tury wyborów we Francji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski