Koronawirus. Pasażerowie chcą przedłużenia ważności biletów okresowych. – Decyzja w najbliższym czasie – zapowiada

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Z danych ZTM wynika, że z przejazdówek w Lublinie korzysta ok. 45 tys. osób
Z danych ZTM wynika, że z przejazdówek w Lublinie korzysta ok. 45 tys. osób Łukasz Kaczanowski
To problem, który dotyka ok. 45 tys. osób. Chodzi o korzystających z biletów okresowych w komunikacji miejskiej. Ze względu na epidemię koronawirusa liczba pasażerów drastycznie spadła, więc właściciele przejazdówek chcą wydłużenia okresu ich ważności. ZTM szuka rozwiązania.

- Autobusy świecą pustkami – przyznaje w transmisji na żywo na facebooku Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. Od ostatniej środy ZTM znacząco ograniczył z tego powodu liczbę połączeń. Część pasażerów żali się jednak, że organizator miejskiego transportu o nich zapomniał. Chodzi o posiadaczy biletów okresowych.

– Korzystam z długookresowych biletów komunikacji miejskiej od niemal dekady. Regularnie wznawiając je i opłacając. Jeden raz, teraz w obliczu epidemii, zwróciłam się z prośbą do MPK o sposób na "zamrożenie" biletu (od ponad tygodnia go nie używam i okres ten znacznie się wydłuży) – opisuje swoją sytuację nasza Czytelniczka i dodaje: - Nie jest to bilet 5- czy 10-dniowy, lecz 3- miesięczny, z którego zostały do wykorzystania jeszcze 2 miesiące. Czekam na drobny ukłon w stronę tych regularnie utrzymujących MPK.

- Mamy świadomość, że jest to ważna kwestia dla pasażerów, dlatego temat jest przez nas analizowany, zarówno pod kątem prawnym jak i technicznym – zapewnia Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego, który odpowiada za komunikacje zbiorową w Lublinie.

Z danych ZTM wynika, że z przejazdówek w Lublinie korzysta ok. 45 tys. osób.

- Na ten moment proponujemy pasażerom skierowanie do nas wniosku wraz z uzasadnieniem. Wszystkie zgłoszenia będą oczywiście analizowane i ostatecznie rozpatrywane zgodnie z podjętymi decyzjami, które powinny zapaść w najbliższym czasie – zapowiada Góźdź.

Do ZTM wpłynęło już ponad 100 wniosków o wydłużenie czasu ważności biletów okresowych.

Polski Związek Pracodawców Transportu Publicznego (ogólnopolskie środowisko zrzeszające branżę komunikacyjną, którego członkami są też lubelski ZTM i MPK) zaapelował do rządu o „wdrożenie nadzwyczajnych środków”, które pozwolą branży komunikacyjnej przetrwać okres epidemii.

- Na ten moment w zakresie przewozów regularnych nie ma wytycznych, które określałyby w jaki sposób przewoźnicy oraz organizatorzy powinni się zachować w tej sytuacji i jakie podjąć kroki. Jako samorząd czekamy na decyzje na poziomie władz centralnych – mówi Góźdź. I dodaje: - Również w przyszłym tygodniu zostaną zapewne podjęte decyzje co do dalszego funkcjonowania szkół i pozostałych placówek oświatowych. Zatem część naszych działań będziemy uzależniać od decyzji podjętych na szczeblu centralnym.

Czy technologie niszczą psychikę dzieci?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
22 marca, 15:07, EMI:

Też mam bilet 150 dniowy, opłacony od 3 marca więc zaledwie 2 tygodnie, nie będę się upominać w obecnej sytuacji o jakikolwiek zwrot czy zawieszenie. Skoro ludzie nue jeżdżą do dla ZTM też nie jest to komfortowa sytuacja. Szkoda że w takich chwilach niestety każdy myśli tylko o sobie i kilkudziesięciu złotych. Życzę więcej wyrozumiałosci... Myślę że nie jeden kierowca by poświęcił koszt takiego biletu w zamian za możliwość zostania w domu. Ludzie to nie jest codzienna sytuacja są teraz ważniejsze rzeczy niż zawracanie głowy władzom miasta nad rozwiązaniem problemu z du...y. WSTYD

Nie uważam, żeby był to wstyd wykupuję synowi bilet na 90 lub 150 dni dlaczego mam na tym stracić, ciężko na to pracuję. Uczniowie szkół podstawowych mają przejazdy MPK za darmo, uczniowie szkół średnich już nie. Byłam świadkiem w autobusie jak dziewczyna, której skończył się dzień wcześniej bilet zapłaciła mandat za jazdę na gapę nie było tłumaczenia, że przeoczyła bo miała bilet na 150 dni jeden dzień, uczennica... kontroler tak się darł aż się ludzie w autobusie oglądali to pytam się kto tu nie ma WSTYDU.

G
Gość
22 marca, 10:26, Gość:

ZTM szuka rozwiązań. Może warto skorzystać z rozwiąń w innych miastach, skoro w Lublinie nie ma mądrych. Chciałam zawiesić bilet wysyłając maila, oczywiście jest to niemożliwe. Żeby złożyć wniosek trzeba to zrobić chyba osobiście jadąc komunikacją miejską i narażać swoje życie.Nie mając jeszcze gwarancji, że zostaniemy obsłużeni. Interes spółki jest więcej wart niż życie człowieka. Gratulacje!

Biorąc pod uwagę, że sporo użytkowników biletów miesięcznych to studenci, którzy powyjeżdżali do domów, kuriozalne jest składanie wniosków o przedłużenie terminu osobiście...

G
Gość

Jak nie możecie dojechać do pracy komunikacją miejską to bierzcie taksówki i zachowujcie rachunki. Potem niech ZTM wraca pieniędze za te kursy.

G
Gość
22 marca, 10:37, Foksik:

Nad czym tu myśleć. Kupiłem bilet, zawarłem umowę z której przewoźnik się nie wywiązuje więc niech odda pieniądze. Proste jak nie powiem co

22 marca, 14:52, Gość:

Sorry autobusy i trolejbusy jeżdżą ? Jeżdżą a że rzadziej ? Zawsze można wyjść parę minut wcześniej ale nie można mówić że przewoźnik nie wywiązuje się ze swoich obowiązków

autobusów jest dużo mniej i w związku z tym jest w nich więcej łudzi to jest działanie na szkodę mieszkańców

G
Gość
22 marca, 14:57, Kasia:

A jak idziecie na zwolnienie i nie jeździcie też chcecie zwrotu??? Głupotą. Mpki jeżdżą normalnie. Gdyby był zakaz i autobusy nie wyjeżdżałyby na miasto, wtedy miałoby to sens.

Nie jeżdżą normalnie. Jeździ ich dużo mniej niż zwykle. Skoro usługa jest świadczona w gorszym zakresie to powinni zwrócić ludziom pieniądze albo przynajmniej przedłużyć ważność biletów.

Q
Qok
22 marca, 10:26, Gość:

ZTM szuka rozwiązań. Może warto skorzystać z rozwiąń w innych miastach, skoro w Lublinie nie ma mądrych. Chciałam zawiesić bilet wysyłając maila, oczywiście jest to niemożliwe. Żeby złożyć wniosek trzeba to zrobić chyba osobiście jadąc komunikacją miejską i narażać swoje życie.Nie mając jeszcze gwarancji, że zostaniemy obsłużeni. Interes spółki jest więcej wart niż życie człowieka. Gratulacje!

A kierowca to nie człowiek on jeździ dalej bo musi, pani też może nikt nie zabronił jeździć, sami ludzie zrezygnowali.

E
EMI

Też mam bilet 150 dniowy, opłacony od 3 marca więc zaledwie 2 tygodnie, nie będę się upominać w obecnej sytuacji o jakikolwiek zwrot czy zawieszenie. Skoro ludzie nue jeżdżą do dla ZTM też nie jest to komfortowa sytuacja. Szkoda że w takich chwilach niestety każdy myśli tylko o sobie i kilkudziesięciu złotych. Życzę więcej wyrozumiałosci... Myślę że nie jeden kierowca by poświęcił koszt takiego biletu w zamian za możliwość zostania w domu. Ludzie to nie jest codzienna sytuacja są teraz ważniejsze rzeczy niż zawracanie głowy władzom miasta nad rozwiązaniem problemu z du...y. WSTYD

A
Apel

Apel do MPK zawiesić kursowanie w celu ochrony kierowców przed koronawirusem. Dzisiaj umarł kierowca z Radomia.

K
Kasia

A jak idziecie na zwolnienie i nie jeździcie też chcecie zwrotu??? Głupotą. Mpki jeżdżą normalnie. Gdyby był zakaz i autobusy nie wyjeżdżałyby na miasto, wtedy miałoby to sens.

A
Atm
22 marca, 10:37, Foksik:

Nad czym tu myśleć. Kupiłem bilet, zawarłem umowę z której przewoźnik się nie wywiązuje więc niech odda pieniądze. Proste jak nie powiem co

Przewoźnik się wywiązuje ktoś komuś zabronił jeździć? Każdy dokonał wyboru

G
Gość
22 marca, 10:37, Foksik:

Nad czym tu myśleć. Kupiłem bilet, zawarłem umowę z której przewoźnik się nie wywiązuje więc niech odda pieniądze. Proste jak nie powiem co

Sorry autobusy i trolejbusy jeżdżą ? Jeżdżą a że rzadziej ? Zawsze można wyjść parę minut wcześniej ale nie można mówić że przewoźnik nie wywiązuje się ze swoich obowiązków

x
xyz
22 marca, 10:26, Gość:

ZTM szuka rozwiązań. Może warto skorzystać z rozwiąń w innych miastach, skoro w Lublinie nie ma mądrych. Chciałam zawiesić bilet wysyłając maila, oczywiście jest to niemożliwe. Żeby złożyć wniosek trzeba to zrobić chyba osobiście jadąc komunikacją miejską i narażać swoje życie.Nie mając jeszcze gwarancji, że zostaniemy obsłużeni. Interes spółki jest więcej wart niż życie człowieka. Gratulacje!

i się ciesz, że siedzisz w domu i pierdzisz w stołek, gdy inni muszą jeździć do pracy. Pustymi autobusami, bo takie pustaki zostały w domu

G
Gość
22 marca, 10:26, Gość:

ZTM szuka rozwiązań. Może warto skorzystać z rozwiąń w innych miastach, skoro w Lublinie nie ma mądrych. Chciałam zawiesić bilet wysyłając maila, oczywiście jest to niemożliwe. Żeby złożyć wniosek trzeba to zrobić chyba osobiście jadąc komunikacją miejską i narażać swoje życie.Nie mając jeszcze gwarancji, że zostaniemy obsłużeni. Interes spółki jest więcej wart niż życie człowieka. Gratulacje!

czyli kierowca naraża swoje życie 1000 razy dzienie

G
Gość

na koleitez mogliby oddać za bilety miesięczne

F
Foksik

Nad czym tu myśleć. Kupiłem bilet, zawarłem umowę z której przewoźnik się nie wywiązuje więc niech odda pieniądze. Proste jak nie powiem co

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie