MON zamówiło 60 lubelskich honkerów dla wojska

    MON zamówiło 60 lubelskich honkerów dla wojska

    Ewa Pajuro

    Kurier Lubelski

    Kurier Lubelski

    Producent honkerów chce sprzedawać je za granicą

    Producent honkerów chce sprzedawać je za granicą ©Małgorzata Genca

    60 lubelskich honkerów trafi do polskiego wojska. Zamówienie z MON ma uwiarygodnić firmę w oczach jej ewentualnych klientów.
    Producent honkerów chce sprzedawać je za granicą

    Producent honkerów chce sprzedawać je za granicą ©Małgorzata Genca

    - Do 15 grudnia mamy zrealizować podpisany z MON kontrakt i wyprodukować 60 honkerów - informuje Zbigniew Tymiński, prezes spółki.

    Lubelska fabryka wyprodukuje nowe auto - pasagon

    Ministerstwo zmieniło tym samym swoją decyzję w sprawie zamówień z lubelskiej firmy (napisała o tym wczoraj Gazeta Wyborcza Lublin). Wcześniej MON tłumaczył, że nie może kupić terenowych honkerów z powodu cięć w budżecie.

    W obronie interesów spółki stanęli wówczas prawie wszyscy posłowie z naszego województwa. Podpisali wspólną interpelację w tej sprawie.

    Najczarniejszy scenariusz zakładał, że bez zamówień z MON firma upadnie.

    - Lobbowanie na rzecz spółki uznałem za swoją powinność. Firma ma dobrą ofertę, tworzy miejsca pracy, o które tak trudno w naszym regionie. To mój obowiązek, by ją wspierać - mówi poseł PO Włodzimierz Karpiński.

    Pasagon i cywilny Honker - nowe auta z Lublina FOTO

    Ostatecznie resort obrony zdecydował się kupić partię 60 samochodów.

    Prezes spółki DZT Tymińscy podkreśla, że kontrakt poprawi wizerunek firmy. - Zamówienie pozwoli nam udowodnić, że mamy zdolności produkcyjne i uwiarygodni nas w oczach naszych ewentualnych klientów - wierzy Tymiński.

    Dodaje przy tym, że szansę na rozwój swojej firmy widzi również w poszukiwaniu zagranicznych rynków zbytu.

    - Przedwczoraj wróciłem z Gruzji, gdzie też chcemy sprzedawać nasze samochody. Honkery podobają się za granicą, bo są tanie w zakupie i eksploatacji - tłumaczy Tymiński i zdradza kierunek kolejnego wyjazdu.

    W byłej FSC Lublin będą produkowane pick-upy

    - Do Azerbejdżanu, gdzie jadę na misję gospodarczą razem z ministrem gospodarki Waldemarem Pawlakiem. To nasza strategia, by pracować mocno na rynkach zewnętrznych i tam poszukiwać zbytu.

    Przypomnijmy, że właścicielem praw do produkcji honkera był do 2009 r. syndyk upadłościowy firmy Daewoo Motor Polska. Do przetargu zgłosiły się: warszawska Igma i DZT Tymińscy. Syndyk masy upadłościowej postawił przyszłemu nabywcy kilka warunków.

    Chodziło m.in. o kontynuowanie produkcji honkera na terenie Polski, w oparciu o przedsiębiorców krajowych w zakładzie w Lublinie oraz przejęcie pracowników związanych z produkcją samochodów.
    W czasie rozmów z przetargu wycofała się Igma, a syndyk zawarł umowę z DZT Tymińscy.

    Czytaj treści premium w Kurierze Lubelskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    honker

    me pejtus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 104 / 106

    czekamy na wersje 5 drzwi oraz nastepce , kiedys lub wersje bezynowa

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    O tym się mówi

    Wideo