Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rusza przetarg na projekt linii kolejowej Szastarka - Janów Lubelski - Biłgoraj

Anna Chlebus
Fot. Lukasz Kaczanowski/Polska Press
Jak poinformowała PAP w środę (29 marca) Anna Zajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy nowej linii Szastarka - Janów Lubelski - Biłgoraj.

Spółka PKP PLK zaplanowała, że projekt nowych połączeń powstanie do 2026 r., a w 2027 r. rozpocznie się ich budowa. Wartość projektu oszacowano na 906 mln zł.

- Wyłoniony w ramach przetargu wykonawca będzie odpowiedzialny za opracowanie dokumentacji projektowej 18-km linii kolejowej Szastarka – Janów Lubelski oraz ok. 12-km jednotorowej linii kolejowej do Kraśnika Fabrycznego wraz z łącznicą Kraśnik Miasto – Kraśnik – poinformowała przedstawicielka PKP PLK dodając, że obie trasy zostaną zelektryfikowane.

Projekt przewiduje budowę ok. 15 stacji i przystanków, które będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

- Dodatkowo w ramach inwestycji powstanie także studium projektowo-techniczne dla budowy oraz elektryfikacji kolejnej 35-km jednotorowej linii kolejowej Janów Lubelski – Biłgoraj – dodała.

Jak wskazano, po zrealizowaniu inwestycji mieszkańcy Janowa Lubelskiego i Biłgoraja zyskają połączenie kolejowe z Lublinem.

- Czas przejazdu pociągiem między Kraśnikiem Fabrycznym a Lublinem szacowany jest na 52 min, a między Biłgorajem a Lublinem na 1 godz. 36 min – zapowiedziała spółka.

Zajewska-Pawluk podała, że to pierwsze postępowanie przetargowe w województwie lubelskim z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r.

Z programu Kolej Plus zakwalifikowano w sumie pięć projektów w regionie: budowę linii kolejowej Szastarka - Janów Lubelski – Biłgoraj, utworzenie nowego połączenia kolejowego Lublin – Łęczna/KWK Bogdanka, rewitalizację połączenia Chełm – Włodawa, elektryfikację linii kolejowej nr 30 Łuków – Lublin oraz modernizację i elektryfikację linii nr 69 i 72 na odcinku Rejowiec – Zamość Szopinek wraz z odbudową i elektryfikacją łącznicy kolejowej omijającej stację Zawada.

Program Kolej Plus jest wart ok. 13,2 mld zł, w tym 11,2 mld zł stanowią środki budżetu państwa i ok. 2 mld środki jednostek samorządu terytorialnego.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski