MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W lutym MPK ma przejąć całą Strefę Płatnego Parkowania w Lublinie, ale umowy wciąż brak

Jakub Sarek
Jakub Sarek
Łukasz Kaczanowski
Za nieco ponad trzy tygodnie wygasają umowy z dotychczasowymi operatorami Strefy Płatnego Parkowania w Lublinie. Ratusz anonsował, że całą SPP od 11 lutego ma zarządzać lubelskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Ale do tej pory nie podpisało jeszcze z miastem umowy na jej obsługę.

Strefa Płatnego Parkowania w Lublinie dzieli się na cztery podstrefy: A, B, C i D, ale po zmianie (od 11 lutego 2024 r.) podstrefy będą trzy, bo C wchłonie D stając się tym samym największą podstrefą. W związku z tym, obszarem tej podstrefy będą ulice: Tysiąclecia do Podzamcze, Podzamcze, Unicka, Obywatelska, Jaczewskiego, Prusa, Solidarności (od Prusa do Lubartowskiej), Tysiąclecia – bez tej ulicy (od Lubartowskiej do pl. Zamkowego), pl. Zamkowy - bez tego placu, Podwale - bez tej ulicy, Wyszyńskiego – bez tej ulicy, Bernardyńska - bez tej ulicy, pl. Wolności - bez tego placu, Dolna Panny Marii - bez tej ulicy (od pl. Wolności do Piłsudskiego).

W listopadzie ratusz zapowiedział, że zarządzanie nad wszystkimi podstrefami płatnego parkowania przejmie miejska
spółka - MPK Lublin. Teraz trzema z nich (A, B i C) administruje spółka City Parking Group z Grudziądza, a lubelskie MPK zarządza tylko podstrefą D. Umowy z operatorami wygasają 10 lutego. Od następnego dnia pieczę nad trzema podstrefami sprawować ma tylko MPK. Zapytaliśmy w ratuszu na jakim etapie znajdują się negocjacje nad kontraktem?

- Przejęcie SPP w trybie in house (bez przeprowadzenia klasycznej procedury przetargowej - dop. red.) przez miejską spółką MPK Lublin będzie możliwe po zakończeniu procedury formalnej, którą sfinalizuje podpisanie umowy. W niej również zostanie określony termin rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego operatora - tłumaczy Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.

I dodaje, że do momentu przejęcia Strefy Płatnego Parkowania będzie ona obsługiwana przez jej dotychczasowych operatorów.

Dlaczego Lublin zdecydował się na przekazanie w ręce MPK całej strefy?

- Miejska spółka posiada już doświadczenie w tym zakresie oraz możliwości w postaci zasobów kadrowych i organizacyjnych. Powierzenie prowadzenia SPP w całości MPK Lublin, pozwoli na pozostawianie dochodów z tego tytułu w strukturze finansów miasta. Miejska spółka spełnia wszystkie przesłanki określone w ustawie Prawo zamówień publicznych, która określa komu może zostać udzielone zamówienie w tzw. trybie „in-house” – tłumaczyła na początku listopada zasadność takiego rozwiązania Justyna
Góźdź.

Przypomnijmy, że w grudniu 2023 r. MPK unieważnił przetarg na dzierżawę parkomatów oraz dostawę do systemu obsługi Strefy Płatnego Parkowania.

W lubelskiej SPP wydzielono ok. 2740 miejsc postojowych. Godzina parkowania - w zależności od strefy - kosztuje od 2,30 do 4,50 zł. Płatność w strefach obowiązuje od poniedziałku do piątku w godz. 8-18. Od 1 stycznia 2024 r. wzrosła - i to o 100 proc. - opłata dodatkowa za brak biletu parkingowego. I tak: od początku roku za brak biletu płacimy 200 zł, a nie 100 zł jak wcześniej. To nie koniec podwyżek. Jeśli przekroczymy opłacony czas postoju to z naszego portfela będziemy musieli wyciągnąć 100 zł, a nie 50, jak przed zmianami.

W 2023 r. wpływy ze strefy płatnego parkowania wyniosły 13,1 mln zł.

od 7 lat
Wideo

Ukraiński dron uderzył w radar w Orsku. Przeleciał aż 1800 kilometrów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski