Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa dwóch odcinków S17 w Lubelskiem robi krok w tył

Jakub Sarek
Jakub Sarek
GDDKiA Lublin
GDDKiA będzie musiała ponownie wskazać najlepszą ofertę w przetargu na projekt i budowę dwóch odcinków S17: Piaski-Łopiennik oraz Krasnystaw-Izbica. To efekt wyroku Krajowej Izby Odwoławczej, która unieważniła wybór najkorzystniejszych ofert na to zadanie i nakazała powtórzenie procedury ich badania oraz oceny.

Budowa dwóch fragmentów S17 robi krok w tył. Chodzi o odcinki między Piaskami a Łopiennikiem i Krasnystawem oraz Izbicą. Krajowa Izba Odwoławcza unieważniła właśnie dokonany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wybór najkorzystniejszych ofert na realizację tych zadań.

Przypomnijmy, że zainteresowanie zaprojektowaniem oraz budową blisko 17-kilometrowego odcinka Piaski-Łopiennik wyraziło 11 firm. GDDKiA zarezerwowała na tę inwestycję 788,66 mln zł. Jako wykonawcę tej inwestycji drogowcy wskazali firmę Intercor, która swoje usługi wyceniła na 695,5 mln zł. Najmniej za prace chciało otrzymać konsorcjum firm Gap Insaat Yatirim Ve Diș Ticaret z Turcji, Fabe Polska oraz Sine Midas Stroy z Kazachstanu - 653,39 mln zł. Jego propozycja została jednak odrzucona, bo uznano ją za niezgodną z warunkami zamówienia.

12 podmiotów było z kolei chętnych na wykonanie ok. 19-kilometrowego fragmentu S17 między Krasnymstawem a Izbicą. GDDKIA przeznaczyła na ten cel 1,140 mld zł. Warty 936,6 mln kontrakt na to przedsięwzięcie zgarnął Mostostal Warszawa. O blisko sto milionów złotych mniej za roboty chciało dostać wspomniane turecko-polsko-kazachskie konsorcjum. I w tym przypadku jego oferta została odrzucona z powodu niezgodności z warunkami zamówienia.

- Od obu rozstrzygnięć wpłynęły do KIO odwołania firm uczestniczących w postępowaniach przetargowych. 13 lutego odwołania zostały rozpatrzone przez KIO, która nakazała GDDKiA unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszych ofert oraz powtórzenie czynności badania i oceny ofert. W przypadku odcinka Krasnystaw - Izbica orzekła także, że Mostostal Warszawa podlega wykluczeniu z udziału w dalszym postępowaniu - poinformowała GDDKiA.

Co teraz?

- Po zapoznaniu się z uzasadnieniem wyroku, podejmiemy decyzję, co do dalszych działań i czynności, prowadzących do wyłonienia wykonawców tych dwóch odcinków i podpisania umów - odpowiada GDDKiA.

Odcinek Piaski – Łopiennik, o długości 16,6 km, przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany (droga S17 będzie się tutaj łączyć z trasą S12 Piaski – Dorohusk). Inwestycja m.in. obejmuje budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.

Odcinek Krasnystaw – Izbica będzie miał 18,8 km. Zacznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem. Jak podaje GDDKiA początkowo trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej DK17, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Następnie przekroczy linię kolejową relacji Rejowiec - Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego.

Powstaną trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe, Izbica oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych Ostrzyca.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski