reklama

Czerwone pasy i fotoradar na Nadbystrzyckiej mają powstrzymać piratów

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Zaktualizowano 
Małgorzata Genca/archiwum
Czerwone „pasy bezpieczeństwa” w poprzek ul. Nadbystrzyckiej pojawiły się na wysokości skrzyżowania m.in. z ul. Romantyczną. To miejsce, gdzie najczęściej w Lublinie dochodzi do śmiertelnych wypadków. Aby poskromić zapędy piratów drogowych, ma też tam stanąć fotoradar.

8 sierpnia 2019 roku - kierowana przez 62-latka skoda wypadła z jezdni i uderzyła w słup latarni. Kierowca zmarł mimo kilkudziesięciominutowej akcji ratunkowej.

Czytaj także

9 grudnia 2018 r. - dwie osoby zginęły, gdy opel wypadł z jezdni i uderzył w latarnię. To tylko niektóre wypadki, do których doszło w ostatnim czasie na ul. Nadbystrzyckiej na wysokości skrzyżowania z ul. Romantyczną i siedziby LKJ.

Czytaj także

- W przypadku zdarzeń ze skutkiem śmiertelnym przyczyną była nadmierna prędkość lub niedostosowanie prędkości do warunków na jezdni - mówi kom. Andrzej Fijołek z Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie.

O zdjęciu nogi z gazu mają przypomnieć kierowcom czerwone pasy „akustyczno-wizualne”, które pojawiły się na Nadbystrzyckiej, m.in. w rejonie ul. Romantycznej. Policja chwali to rozwiązanie.

- Kierowcy na pewno odczują ich obecność na kierownicy i pod kołami - ocenia Fijołek.

Pasy pojawiły się na odcinku od Brzeskiej do Wapiennej. Ale to niejedyna nowość. Ograniczono tam prędkość do 40 km/h.

- Wszystkie zmiany wprowadzamy w trosce o bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego, w tym szczególnie pieszych, by nie stali się oni ofiarami wypadków powodowanych przez tych kierowców, którzy łamią obowiązujące prawo i jadą na tym odcinku drogi z nadmierną prędkością. Liczymy także, że wszystkie te zabiegi będą dostatecznym powodem dla kierowców, by ograniczyli prędkość i sami, przez zbytnią brawurę, nie stali się ofiarami wypadków - podkreśla Grzegorz Jędrek z biura prasowego lubelskiego ratusza.

Zakręt śmierci

Nadbystrzycka jest najbardziej naznaczona tragediami spośród ulic w Lublinie. W ubiegłorocznym raporcie policji o stanie bezpieczeństwa na lubelskich drogach znalazła się na pierwszym miejscu. Przez cały 2018 rok życie straciły tam trzy osoby.

- W tym roku na ul. Nadbystrzyckiej odnotowaliśmy 55 zdarzeń drogowych; w większości, bo aż 52, to kolizje. W trzech wypadkach śmierć poniosła jedna osoba, a dwie zostały ranne - wylicza Fijołek.

Sygnalizacja za droga

Sami mieszkańcy domagają się budowy sygnalizacji świetlnych przy przejściach dla pieszych na Nadbystrzyckiej na wysokości Wigilijnej oraz Romantycznej.

„W tym rejonie wypadki i kolizje zdarzają się bardzo często. Tylko w ciągu ostatnich kilku miesięcy doszło do śmiertelnego wypadku kierowcy taksówki, uderzenia przez kierowcę w słup oświetleniowy z ogromną prędkością czy dachowania samochodu” - pisała w lutym radna koalicji Monika Kwiatkowska w interpelacji do prezydenta Lublina.

Ratusz na pomysł budowy sygnalizacji kręci nosem. Powód? Wysokie koszty.

- Sygnalizacja świetlna nie jest urządzeniem gwarantującym bezpieczeństwo w ruchu drogowym na przedmiotowym odcinku - przekonywał w odpowiedzi na interpelację radnej Andrzej Wojewódzki, sekretarz Lublina.

Zamiast sygnalizacji ratusz chce ustawić w tym rejonie fotoradar. Będą też tablice informujące o wypadkach.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 16

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

s
sas

malowanie pasów nic nie pomoże,do puki szybcy i wściekli będą latać swoimi rzęchami ...

K
Kolec
27 sierpnia, 19:40, Kolec:

Całkiem na serio proponuję, żeby na ul. Najbystrzyckiej ograniczyć prędkość pojazdów samochodowych do 5 km/godz. tak jak w Anglii w XVIIII w. i to pod warunkiem, że będzie go poprzedzał pieszy z chorągiewką...

Nie czepiajcie się literówki, oczywiście XVIII w.

K
Kolec

Całkiem na serio proponuję, żeby na ul. Najbystrzyckiej ograniczyć prędkość pojazdów samochodowych do 5 km/godz. tak jak w Anglii w XVIIII w. i to pod warunkiem, że będzie go poprzedzał pieszy z chorągiewką...

:)

Jak kierowcy zaczną uzywać mózgu ,to nic nie bedzie ,....:)

G
Gość

oby to wpłynęło na bezpieczeństwo...sam Yanosik też się pewnie przyda

G
Gość

A możne ktoś się przyjrzy ze ta jezdnia ma złe wyprofilowanie ze spadkiem w prawa stronę co przy pewnej szybkości wypycha pojazd na prawa stronę. Podobnie jest obok OBI na Bronowicach tylko odwrotna sterane i tam tez jadać w kierunku wiaduktu już kilka pojazdów się rozbiło.

N
Ninja

Moim zdaniem fotoradary są najskuteczniejsze, wielu kierowców używa takich rzeczy jak np. Yanosik i tam zwolnią. Bezpieczeństwo wzrasta.

z
z Rur

trzy dni wcześniej redachtor pisał ,że to Romatyczna.

p
powolniak
26 sierpnia, 08:28, Nikt nie jeździ 40:

40 km/h ? I kto tam tyle pojedzie? Będzie tylko nagłe hamowanie przed i gaz za 😁 czasami widząc policję w takich miejscach wyprzedzam ich a później zwalniam o max 10 poniżej dopuszczalnej, aby nie zażucili mi tamowania. Zawsze mnie wyprzedzają 😁

zaŻuć oko do słownika ortograficznego

G
Gość
26 sierpnia, 06:48, Gość:

Tak tylko fotoradar żeby coś pomógł powinien być postawiony na zakręcie lub koło Lidia tam gdzie jest najwięcej wypadków wynikających z prędkości a nie na górze przy przejściach jak to było kiedyś.

Fotoradar, żeby powstrzymać lubelskich woźnicow, musiałby stać zamiast przejścia na srodku jezdni.

G
Gość
26 sierpnia, 6:48, Gość:

Tak tylko fotoradar żeby coś pomógł powinien być postawiony na zakręcie lub koło Lidia tam gdzie jest najwięcej wypadków wynikających z prędkości a nie na górze przy przejściach jak to było kiedyś.

Koło Lidla to już leżą auta na dachu albo wbite w słup

J
Jeżdżę na zająca
26 sierpnia, 8:02, Gość:

Wczoraj jechałem tamtędy w kierunku ul. J.P. II, z prędkoecią 40-45 km/h. Jeden kierowca mnie "strąbił" a wszyscy inni wyprzedził mnie na przejściach dla pieszych.

Dlatego jeżdżę za tirami. Zawsze 80 km/h

N
Nikt nie jeździ 40

40 km/h ? I kto tam tyle pojedzie? Będzie tylko nagłe hamowanie przed i gaz za 😁 czasami widząc policję w takich miejscach wyprzedzam ich a później zwalniam o max 10 poniżej dopuszczalnej, aby nie zażucili mi tamowania. Zawsze mnie wyprzedzają 😁

G
Gość

Wczoraj jechałem tamtędy w kierunku ul. J.P. II, z prędkoecią 40-45 km/h. Jeden kierowca mnie "strąbił" a wszyscy inni wyprzedził mnie na przejściach dla pieszych.

c
czytacz

przyjezdnemu pismaczkowi gratuluję znajomości ul. Nadbystrzyckiej i bocznych. zapomniał, jako piewca najlepszego wodzusia pochwalić owada i kielicha

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3