Podpisanie umowy z wykonawcą jest zaplanowane na II kwartał tego roku. Warunek? Brak odwołań od rozstrzygnięcia.
Do przetargu wpłynęło 10 ofert i wszystkie zmieściły się szacowanych kosztach inwestycji. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Primost Południe. Budowę wykona za ok. 49,1 mln zł. Podczas wyboru wykonawcy były brane pod uwagę trzy kryteria: cena, doświadczenie kierownika budowy i okres udzielonej gwarancji na całość inwestycji.
Gdzie pojawi się most?
- Nowa przeprawa powstanie obok istniejącego obiektu, zbudowanego w 1966 roku i będącego już w złym stanie technicznym. Most wybudujemy po lewej stronie obecnego, jadąc od Lublina w kierunku Łęcznej. Będzie szerszy od dotychczasowego, z jezdnią o szerokości 7 m, a po obu stronach powstaną ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 m – informuje GDDKiA.
Nie trzeba martwić się o hałas, gdyż zostaną zbudowane ekrany akustyczne. Odcinek, który obejmuje inwestycja mierzy 455 metrów, a sama długość mostu to ok. 100 metrów. Po objecie będą mogły przejechać pojazdy z obciążeniem do 50 ton. Obecny ma nośność o 20 tom mniejszą.
- Zastosowanie trzyprzęsłowej konstrukcji zamiast istniejącej czteroprzęsłowej, poprzez zwiększenie świata poziomego przyczyni się również do poprawy warunków przepływu rzeki Wieprz. Odsunięcie osi drogi od budynków mieszkalnych z jednoczesnym zastosowaniem „cichej nawierzchni” oraz budową ekranów akustycznych wpłyną na poprawę komfortu życia mieszkańców przy ul. Pasternik – opisują projektanci mostu.
To nie jedyne zalety planowanej inwestycji
- Mając na uwadze postępującą degradację obiektu mostowego, budowa nowego mostu pozwoli uniknąć sytuacji, w której konieczne by było zamknięcie istniejącej przeprawy. Projektowane ciągi pieszo-rowerowe zwiększą bezpieczeństwo niezmotoryzowanych użytkowników ruchu w obrębie obiektu mostowego, a po wykonaniu ich kontynuacji w ramach kolejnych inwestycji, zapewni całkowicie bezpieczne poruszanie się pieszych między miejscowością Łęczna a Kolonią Trębaczów – podkreślają projektanci.
GDDKiA planuje, że prace budowlane ruszą w tym roku na podstawie wydanej przez wojewodę lubelskiego decyzji o zezwoleniu na realizację robót drogowych. Stary obiekt nie będzie zapomniany. Zostanie wykorzystany w czasie prowadzonych robót. Natomiast po oddaniu do użytku nowego obiektu będzie rozebrany.
Na zrealizowanie wszystkich prac GDDKiA daje 26 miesięcy.
Przypomnijmy, że jest to już drugi przetarg na wykonie mostu w Łęcznej. W kwietniu 2022 r. z podpisania kontraktu na budowę mostu wycofał się Budimex, który złożył najlepszą ofertę w pierwszym przetargu. Firma tłumaczyła ten krok wzrostem cen materiałów wykorzystywanych w budownictwie drogowym - stal, ropa, aluminium, asfalty. W lipcu GDDKiA ostatecznie unieważniła przetarg.
- Znamy laureatów plebiscytu Osobowość Roku 2022. Za nami uroczysta gala [ZDJĘCIA]
- Papieski Marsz Wdzięczności w Lublinie zgromadził tłumy [ZDJĘCIA]
- Niedziela Palmowa w Muzeum Wsi Lubelskiej [ZDJĘCIA]
- FanCon. To festiwal miłośników fantastyki, cosplay, larp czy anime [ZDJĘCIA]
- Tydzień temu odwiedziliśmy Kijów, Irpień i Buczę. Zobacz zdjęcia naszej fotoreporter
- Dzień otwarty w XIV LO. Pokazały się klasy wojskowe [ZDJĘCIA]
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?