Ofensywa drogowa 2019. S17 do Warszawy i wyjazd z Lublina na Przemyśl

Sławomir Skomra
Adrian Tomczyk/archiwum
Najważniejszym wydarzeniem na lubelskich drogach krajowych będzie otwarcie nowej części drogi ekspresowej nr 17 od Kurowa do podwarszawskiego węzła Lubelska.

- Oddaliśmy do użytkowania 12 km drogi ekspresowej. Na kolejnych 105,1 km trwają prace budowlane a następne 75 km dróg ekspresowych jest w trakcie uzyskiwania pozwoleń na rozpoczęcie robót w terenie. Projektanci opracowują dokumentację na realizację kolejnych 154,6 km a w toku są przetargi na jeszcze 177,5 km przyszłych dróg ekspresowych. To nie wszystko, trwa przebudowa 18 km dróg krajowych, na kolejne 103 km jest opracowywana dokumentacja – podsumowuje miniony rok Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W stronę Warszawy

Do najważniejszych inwestycji zalicza np. otwarcie w sierpniu drugiej części obwodnicy Puław łączącą most na Wiśle z węzłem Kurów na trasie S17.

W budowie są też np. odcinki trasy S17 od węzła Lubelska do obwodnicy Garwolina a w stronę Lublina do węzła Kurów Zachód.

Jeśli chodzi o mniejszej wagi drogi krajowe to prace trwają na DK48 od miejscowości Krępa do Kocka i na DK47 od Frampola do Gorajca.

W tym roku drogowcy sfinalizują jedną z najważniejszych inwestycji dla regionu.

W połowie roku ekspresowa S17 wydłuży się do Garwolina. - A z końcem roku kierowcy pojadą nową trasą aż do węzła Lubelska w podwarszawskiej Góraszce - chwilowo po jednej jezdni na obwodnicy Kołbieli a cała trasa będzie ukończona w 2020 r. – przypomina Nalewajko.

Rozpoczną się też prace na 75-kilometrowym odcinku S19 od Lublina do granicy z województwem. podkarpackim. Przed końcem roku o urzędu wojewódzkiego trafiły wnioski o wydanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowej odcinków od Lublina do Kraśnika, a wiosną GDDKiA ma otrzymać ZRID na odcinki od Kraśnika do granicy woj. lubelskiego. - Uzyskaliśmy też pozwolenia zamienne na budowę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego co pozwoli rozpocząć prace na całej inwestycji – dodaje rzecznik.

I to nie konie dobrych wiadomości, bo w połowie roku GDDKiA chce podpisać umowy na przygotowanie koncepcji programowej S12 od Piask do Hrebennego. Nowa dwujezdniowa trasa a na każdej dwa pasy ruchu trasa ma mieć 120 km.
Już pod koniec stycznia GDDKiA dowie się, ile będzie musiało zapłacić za opracowanie koncepcji.

- W opracowaniu jest dokumentacja projektowa na rozbudowę DK63 o d granicy z woj. mazowieckim do Łukowa, a także na odcinek DK17 Zamość – Łabunie - 28 grudnia podpisaliśmy umowę. Na początku 2019 r. ogłosimy także przetarg na rozbudowę DK48 pomiędzy Dęblinem i Moszczanką. W opracowaniu jest dokumentacja na budowę mostów na Wieprzu: Szczebrzeszynie (DK74) oraz w Łęcznej (DK82) – wylicza jeszcze Nalewajko.

Wojewódzka ofensywa

Swoje działania zapowiada też Zarząd Dróg Wojewódzkich. – Będziemy kończyć inwestycje, które obecne realizujemy – mówi Andrzej Gwozda, dyrektor ZDW w Lublinie i wylicza numery tras: 815, 837, 836…

Tą jedną z najważniejszych inwestycji jest droga nr 835 od granicy Lublina w stronę Przemyśla (od ul. Abramowickiej). – Teoretycznie termin zakończenia to koniec 2019 r. ale mamy tam przyśpieszenie i zostało do położenia tylko 2 km nawierzchni – informuje Gwozda.

Lada dzień mają zostać złożone oferty na remont trasy Włodawa – Koralówka. W przygotowaniu jest też szereg innych inwestycji. Chodzi m.in. o obwodnicę Steżycy, pierwszy etap obwodnicę Nałeczowa. Przygotowywana jest też dokumentacja dla przebudowy trasy 835 na odcinku od Lublina do Biłgoraja. – Albo trasa 833 w Kraśniku od fabryki łożysk do drogi krajowej numer 19 co pozwoli wyprowadzić ruch z miasta – mówi Gwozda i dodaje: - Gdy będziemy mieli kompletną dokumentację będziemy poszukiwać źródeł finansowania tych inwestycji

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
to lepiej jak POprzednio pieniądze przejmowala mafia Don Aldajako VAT ?
M
Matik
Z Piask do Hrebennego to trasa S17 a nie S12 błąd w artykule
n
nieobiecanek
ten artykuł, komentarze jasno stwierdzają, że te brednie, pseudo-gadki służą kampanii oszustw sekty pislam ! To mydlenie ślepca kaczym łajnem ! Bydlaki
Dodaj ogłoszenie