MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Poznaj miasto od podszewki. 13. edycja akcji Sezon Lublin

Joanna Jastrzębska
Urząd miasta otwiera Sezon Lublin i kusi zapewnieniem o atrakcyjnych nagrodach czekających na uczestników i uczestniczki corocznej akcji. Ale zdobyć bawełnianą kosmetyczkę lub zestaw parasolka + bidon z logiem miasta wcale nie będzie łatwo, zwłaszcza że w tym roku akcja trwa krócej.

Coroczna akcja turystyczna Sezon Lublin rusza po raz 13. W tym roku jednak potrwa sporo krócej niż w zeszłym – nie pół roku (w 2023 r. wystartowała 1 maja, a zakończyła 31 października), a cztery miesiące: zbierać drogocenne naklejki można do 30 września.

Żeby stanąć w wyścigu o miejskie gadżety, trzeba zapełnić karnet naklejkami przyznawanymi za skorzystanie ze specjalnie przygotowanych ofert. W ramach 13. edycji Sezonu Lublin jest ich 65, a złożyło je 59 partnerów (tu liczby również są mniejsze niż poprzednio – w 2023 r. na osoby uczestniczące czekało 96 aktywności od 81 partnerów). Atrakcje podzielono na osiem kategorii:

  • Kolekcjoner (pamiątki i publikacje),
  • Smakosz (gastronomia),
  • Atleta (sport i rekreacja),
  • Kustosz (muzea, zabytki),
  • Przybysz (noclegi),
  • Widz (koncerty, widowiska, pokazy interaktywne, warsztaty manualne),
  • Spacerowicz (usługi przewodnickie)
  • Joker (gra miejska).

Na liście nagradzanych naklejką ofert jest m.in. zakup książek lub pamiątek (Kolekcjoner), zjedzenie posiłku (Smakosz) i zwiedzanie muzeów (Spacerowicz) – wszystko to za wydanie przynajmniej 25 zł w wyznaczonych miejscach, których można szukać na

stronie

. 10 zdobytych w ten sposób naklejek uprawnia nas do odbioru bawełnianej kosmetyczki, a 25 – zestawu miejskich gadżetów, w skład którego wchodzi parasol i bidon. Jest też szansa na zdobycie naklejki bezpłatnie w kategorii Joker (utworzono ją w zeszłym roku z okazji obchodów Europejskiej Stolicy Młodzieży 2023) – żeby to zrobić, trzeba prawidłowo rozwiązać grę miejską. Można ją odebrać w Centrum Inspiracji Turystycznej przy ul. Jezuickiej 1-3, natomiast karnety czekają u partnerów Sezonu Lublin.

Akcja jest kierowana zarówno dla turystów i turystek, jak i mieszkańców i mieszkanek miasta. W zeszłym roku z karnetu Sezonu Lublin skorzystało niecałe 2 tys. osób, z których co czwartej udało się go zapełnić i zgarnąć nagrodę. Wydano ich wówczas prawie 530: 467 butelek termicznych (za 10 naklejek) i 59 powerbanków (za 25 naklejek) z miejskim logotypem. Łącznie pobranych zostało niemal 19 tys. naklejek – średnio 105 każdego dnia. Uczestnicy i uczestniczki w ten sposób dali zarobić partnerom akcji niecałe 650 tys. zł (3,6 tys. zł każdego dnia).

Sezon Lublin to akcja mająca uwydatnić turystyczne walory miasta, które – przypomnijmy – w zeszłym roku odwiedziło rekordowe 1,6 miliona osób. Od dwóch lat wydarzenie odbywa się w zmienionej formule, która miała poprawić popandemiczną sytuację finansową przedsiębiorcom i przedsiębiorczyniom z Lublina.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

STUDIO EURO 2024 ODC. 6

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski