Coroczna akcja turystyczna Sezon Lublin rusza po raz 13. W tym roku jednak potrwa sporo krócej niż w zeszłym – nie pół roku (w 2023 r. wystartowała 1 maja, a zakończyła 31 października), a cztery miesiące: zbierać drogocenne naklejki można do 30 września.
Żeby stanąć w wyścigu o miejskie gadżety, trzeba zapełnić karnet naklejkami przyznawanymi za skorzystanie ze specjalnie przygotowanych ofert. W ramach 13. edycji Sezonu Lublin jest ich 65, a złożyło je 59 partnerów (tu liczby również są mniejsze niż poprzednio – w 2023 r. na osoby uczestniczące czekało 96 aktywności od 81 partnerów). Atrakcje podzielono na osiem kategorii:
- Kolekcjoner (pamiątki i publikacje),
- Smakosz (gastronomia),
- Atleta (sport i rekreacja),
- Kustosz (muzea, zabytki),
- Przybysz (noclegi),
- Widz (koncerty, widowiska, pokazy interaktywne, warsztaty manualne),
- Spacerowicz (usługi przewodnickie)
- Joker (gra miejska).
Na liście nagradzanych naklejką ofert jest m.in. zakup książek lub pamiątek (Kolekcjoner), zjedzenie posiłku (Smakosz) i zwiedzanie muzeów (Spacerowicz) – wszystko to za wydanie przynajmniej 25 zł w wyznaczonych miejscach, których można szukać na
stronie. 10 zdobytych w ten sposób naklejek uprawnia nas do odbioru bawełnianej kosmetyczki, a 25 – zestawu miejskich gadżetów, w skład którego wchodzi parasol i bidon. Jest też szansa na zdobycie naklejki bezpłatnie w kategorii Joker (utworzono ją w zeszłym roku z okazji obchodów Europejskiej Stolicy Młodzieży 2023) – żeby to zrobić, trzeba prawidłowo rozwiązać grę miejską. Można ją odebrać w Centrum Inspiracji Turystycznej przy ul. Jezuickiej 1-3, natomiast karnety czekają u partnerów Sezonu Lublin.
Akcja jest kierowana zarówno dla turystów i turystek, jak i mieszkańców i mieszkanek miasta. W zeszłym roku z karnetu Sezonu Lublin skorzystało niecałe 2 tys. osób, z których co czwartej udało się go zapełnić i zgarnąć nagrodę. Wydano ich wówczas prawie 530: 467 butelek termicznych (za 10 naklejek) i 59 powerbanków (za 25 naklejek) z miejskim logotypem. Łącznie pobranych zostało niemal 19 tys. naklejek – średnio 105 każdego dnia. Uczestnicy i uczestniczki w ten sposób dali zarobić partnerom akcji niecałe 650 tys. zł (3,6 tys. zł każdego dnia).
Sezon Lublin to akcja mająca uwydatnić turystyczne walory miasta, które – przypomnijmy – w zeszłym roku odwiedziło rekordowe 1,6 miliona osób. Od dwóch lat wydarzenie odbywa się w zmienionej formule, która miała poprawić popandemiczną sytuację finansową przedsiębiorcom i przedsiębiorczyniom z Lublina.
- Marsz Równości przeszedł ulicami Lublina. Zobacz zdjęcia i wideo
- Ile zarabiają dyrektorzy szkół w Lublinie? Na konto rekordzistki wpłynęło 162 tys. zł
- Zrobili to! Po 32 latach Lublin wraca na salony! Motor awansował do elity! Zdjęcia
- Wielokulturowa Noc Kultury za nami. "My tu nie tylko studiujemy!"
- Wystartowała Noc Kultury! Lublinianie tłumnie ruszyli w miasto. Zdjęcia
- Portfele prezesów. Sprawdź, ile zarabiają szefowie spółek komunalnych w Lublinie
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/0.webp)
STUDIO EURO 2024 ODC. 6
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?