Sukces buduje się latami, porażkę zalicza w kilka chwil

Sylwia Szewc-Koryszko
Sylwia Szewc-Koryszko
Z marką jest jak z drzewem. Kiedy je posadzisz, trzeba czekać długie lata, żeby zobaczyć, jak wyrośnie, zazieleni się liśćmi, wyda owoce. Im lepiej będziemy to drzewo pielęgnować, wzmacniać nawozami, tym piękniejsze efekty. Ale już samo ścięcie i zniszczenie drzewa - to kwestia nawet kilku minut.

Tak samo jest z marką. Gdy zakładasz firmę, wprowadzasz na rynek nowy tytuł, trzeba długich lat, by pozyskać klientów, przekonać ich do siebie, zdobyć ich zaufanie. Jeszcze przebić się przez konkurencję z atrakcyjną ofertą. I stale dbać o to, by tę markę rozwijać, by rosła w siłę - jak wspomniane drzewo. Nawozem, który ożywia markę są ludzie - ich pomysły, kreatywność, codzienna praca. Z czasem oni zaczynają być marką danej firmy, instytucji, tytułu. I też niewiele trzeba, nieraz wystarczy jedna błędna decyzja, by w ciągu chwili wszystko to runęło.

Tak właśnie stało się z Programem III Polskiego Radia, popularną „Trójką”, która od tygodnia jest odmieniana przez wszystkie przypadki. Jedną - błędną w mojej ocenie - decyzją o unieważnieniu notowania listy przebojów, którą wygrała piosenka Kazika „Twój ból jest lepszy niż mój” - nieprzychylna Jarosławowi Kaczyńskiemu, dyrektor stacji doprowadził do wizerunkowej katastrofy. Z „Trójki” lawinowo zaczęli odchodzić doświadczeni, wieloletni dziennikarze, którzy byli „głosami” tej stacji, dla których włączało się „Trójkę”, którzy byli jej marką.

Podobną klapę wizerunkową, od czasu zmiany jej prezesa Marka Treli, notuje janowska stadnina koni arabskich. Zmiana nastąpiła cztery lata temu i od tamtej pory stadnina zalicza kolejne porażki - czy to te z sierpniową aukcją koni, czy ostatnia pokazująca fatalne warunki, w jakich żyją tam zwierzęta. Kolejno powoływani prezesi nie potrafią odbudować nadszarpniętego wizerunku.

Zwykle lepiej przyznać się do błędu, niż iść w zaparte. Szkoda, że ani w przypadku „Trójki”, ani stadniny nie ma odważnych, by to zrobić.

Na cmentarz 1 listopada? Jest dyspensa papieża

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3