Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ZTM Lublin szykuje rewolucyjne zmiany w komunikacji. Na trasę "9" wyjadą trolejbusy

Małgorzata Szlachetka
Od 1 marca pasażerowie korzystający z linii nr 9 będą wsiadać nie do autobusu, ale do trolejbusu. To pierwsza ze zmian tego typu. Ich wprowadzenie poprzedzą konsultacje społeczne
Od 1 marca pasażerowie korzystający z linii nr 9 będą wsiadać nie do autobusu, ale do trolejbusu. To pierwsza ze zmian tego typu. Ich wprowadzenie poprzedzą konsultacje społeczne Małgorzata Genca
Od 1 marca oblegana linia autobusowa nr 9 będzie obsługiwana przez trolejbusy. A to dopiero początek korekt sieci miejskiej komunikacji.

Zmiana ma związek z uruchomieniem nowego odcinka trakcji trolejbusowej: od Granitowej przez ulicę Jana Pawła II do ronda ks. Emiliana Kowcza, a następnie Armii Krajowej do Orkana.

Od LSM "dziewiątka" będzie korzystać z już istniejącej trakcji. Na wysokości przystanku przy ulicy Muzycznej kierowca "dziewiątki" przełączy trolejbus na dodatkowy napęd. Ponowne podłączenie się pojazdu do trakcji przewidziane jest na przystanku park Bronowice przy Łęczyńskiej.

- To będzie trzecia zelektryfikowana linia. Do tej pory trolejbusy zastąpiły autobusy na liniach nr 56 i 20 - przypomina Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Na razie trasa linii nr 9 się nie zmieni, ale może do tego dojść w wakacje lub od września, gdy czeka nas kompleksowa zmiana układu linii miejskiej komunikacji. Ma to związek z włączeniem do drogowego krwiobiegu 26,4 kilometra nowych linii trolejbusowych. Ostatecznie, trakcja będzie miała blisko 60 kilometrów.

Zarząd Transportu Miejskiego nie ujawnia jeszcze szczegółów zmian w sieci miejskiej komunikacji. Pewne jest jednak, że więcej linii niż obecnie ma być obsługiwanych przez trolejbusy. Pojawią się też linie o nowym przebiegu, numeracja innych ulegnie zmianie. Niektóre trasy zostaną "wyprostowane", żeby autobusy i trolejbusy jechały przez miasto szybciej niż obecnie.

Zmiany mają uwzględniać także lepsze skomunikowanie z nowymi osiedlami. - Chcielibyśmy również stworzyć pion linii priorytetowych, o wysokiej częstotliwości kursów, które na swojej trasie uwzględniałyby dogodne węzły przesiadkowe - mówi Justyna Góźdź. ZTM zapowiada, że priorytetowe linie mają kursować nawet co 7,5 minuty.

- Taka częstotliwość spowoduje, że pasażerowie nie będą musieli w zasadzie sugerować się rozkładem jazdy - uważa rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Wejście zmian w życie poprzedzą konsultacje społeczne w II kwartale roku, a potem kampania informacyjna.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski