reklama

Al. Piłsudskiego: Zielone światło na przejściu dla pieszych pali się za krótko

Artur JurkowskiZaktualizowano 
Skrzyżowanie al. Piłsudskiego z ulicami Szczerbowskiego i Dolna Panny Marii. - To nietypowe rozwiązanie, które może sprawiać kłopot przejeżdżającym kierowcom - przyznaje ratusz <br>
Skrzyżowanie al. Piłsudskiego z ulicami Szczerbowskiego i Dolna Panny Marii. - To nietypowe rozwiązanie, które może sprawiać kłopot przejeżdżającym kierowcom - przyznaje ratusz Jacek Babicz
Kierowcy i piesi cierpią z powodu złej organizacji ruchu na al. Piłsudskiego - przekonuje Marcin Nowak, radny Wspólnego Lublina. Chce, aby ratusz wprowadził zmiany. Chodzi o rejon skrzyżowania al. Piłsudskiego z ulicami Szczerbowskiego oraz Dolna Panny Marii.

- W tym miejscu dochodzi do permanentnych stłuczek samochodów spowodowanych złą organizacją ruchu - wskazuje Nowak.
Dlaczego? - Bo niewłaściwie są określane długości cykli sygnalizacji świetlnej. Trzeba je skorygować. Zielone światło dla pieszych przechodzących przez al. Piłsudskiego pali się ok. 10 sekund. To za krótko. Osoby starsze i niepełnosprawne ruchowo nie zdążą w tak krótkim czasie przejść swobodnie przez szeroką ulicę - wylicza Nowak.

- Przeanalizujemy cykle świateł na tym skrzyżowaniu. Długość zielonego światła dla pieszych została tak dobrana, aby mogli oni bez problemu przejść przez jezdnię. Nie mieliśmy do tej pory sygnałów, aby były z tym kłopoty - mówi Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Priorytet na skrzyżowaniu mają pojazdy jadące al. Piłsudskiego. Dla nich zielone światło pali się przez ok. 2 minuty. - I tu pojawia się drugi problem. Kierowcy wyjeżdżający z podporządkowanej ul. Szczerbowskiego przez bardzo długi czas nie mają możliwości swobodnego włączenia się w ruch kołowy na drodze głównej. Czas tego światła należałoby skrócić. Bo ruch od strony ul. Szczerbowskiego jest naprawdę duży. Tą ulicą kierowcy omijają m.in. niemal zawsze zakorkowaną ul. Narutowicza - tłumaczy Nowak.

Wjazd z ul. Szczerbowskiego to rzeczywiście problem. - Bo dodatkowo widoczność ograniczają samochody nieprawidłowo zaparkowane na chodniku przy alei Piłsudskiego - dorzuca Nowak.

- Codziennie kontrolujemy ten teren i mamy dużo interwencji z tego powodu - potwierdza Robert Gogola, rzecznik lubelskiej Straży Miejskiej.

Strażnicy w drugiej połowie 2013 r. zlecili odholowanie z tego miejsca 13 aut. - A prób było z pewnością trzy razy więcej. Ale tuż przez odholowaniem samochodu znajdowali się właściciele pojazdów - dodaje Gogola.

Codziennie rano najświeższe informacje z Lubelszczyzny prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 17

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

C
Cipi cipi cip

Np. Jadąc od Spółdzielczości Pracy ul. Smorawińskiego mamy czerwone światło i na skrzyżowaniu z ul.Chodźki i na skrzyżowaniu z ul. Szeligowskiego i z ul. Kompozytorów Polskich, a jest to poniekąd ulica przelotowa.
Zdaje się że inżynieria ruchu w Lublinie ma daleko gdzieś że na tych czerwonych światłach spalamy bez sensu tony paliwa i tracimy czas. Potem niecierpliwi dodają gazu i kończy się to tak jak ostatnio na Zana.

m
m

Nikt nie rozwiązuje głównego problemu czyli ZBYT DUŻEJ LICZBY samochodów w centrum tylko cały czas słychać o stwarzaniu warunków aby tych samochodów w centrum przybywało. A to pobocza na których samochody ograniczają widoczność, a to poszerzanie ulic. Parkowanie w całej strefie od Gali do skrzyżowania sikorskiego z Warszawską powinno być płatne, wyjątek tylko dla mieszkańców (oczywiście 1 samochód na osobe) reszta niech płaci.
Jestem bardzo zadowolony ze strefy parkowania która aktualnie jest bo ZAWSZE znajdę miejsce do zaparkowania jeśli mam załatwić sprawę w urzędzie, pasowałoby ją poszerzyc np o ulice muzyczną i kilka innych ulic na obrzeżach strefy.
.
Powtarzam jeszcze raz należy REALNIE zniechęcać do parkowania w centrum a nie stwarzać szereg udogodnień dla tych co korkują Lublin

p
piechur

a nie wozić d*** samochodem ,bo tak wygodniej i narzekać.Póżniej nadwaga,hemoroidy,choroby serca ,kolejki do lekarzy itd.

t
t

to jest wypowiedź kompromitująca Gogolę. Przecież ludzie powinni iść i wywieść go taczką na śmietnik. Żyjemy w kraju, gdzie urzędnik nie odpowiada za nic. Może całe dnie nic nie robić i nie ma konsekwencji. To się musi zmienić. Musimy zacząć domagać się działań od tych nierobów!

t
t

to jakaś utopia jest. ile można jeszcze tym pieszym utrudniać chodzenie. raz tunel, raz kładka. Nie można stawiać tylko na ruch samochodowy, bo utopią jest, że nie będzie korków. Żadne zmiany nie spowodują, że korki znikną, bo każde poszerzenie ulic powoduje, że zwiększa się ruch samochodowy niwelujący ulepszenia dróg. To droga bez końca jest.

Absudrem jest zdanie: "Bo dodatkowo widoczność ograniczają samochody nieprawidłowo zaparkowane na chodniku przy alei Piłsudskiego". Przecież to można rozwiązać stawiając tam słupki i po problemie. Czy to aż takie trudne jest??

K
K..

robin te 13 aut to samochody nie należące do pracowników SM

z
zwariowany wariat

Należy budować kładki i tunele dla pieszych zamiast tworzyć kolejne światła tworzące tylko korki. Kładka bądź tunel jest pilnie potrzebny przy Novej, Media Markt, na Krańcowej przy targu, DMM na wysokości KUL, Solidarności na wysokości Prusa, na rondzie przy Leclercu na Zana (tu przyda się okrągła kładka), do tego okrągłe kładki: na rondzie przy Zus, rondzie na Klinie, rondzie przy budowanych Tarasach Zamkowych. A jak będzie więcej pieniędzy to zbudujemy kolejkę linową, np. z LSM na miasteczko akademickie jak we Wrocławiu nad Odrą.

l
liolub

np. Rowerowa

l
liolub

np. Rowerowa :)

a
asdf

Jak zajmujecie się Piłsudskiego to zwróćcie uwagę na źle rozwiązaną trakcję dla trolejbusów. Trolejbusy jadąc w górę przy skrzyżowaniu z Narutowicza mają zwrotnicę rozjazdową ale jest ona bardzo blisko skrzyżowania. Przez to trolejbus skręcający w lewo i stojący w korku blokuje trolejbus jadący prosto i tym samym inne samochody. Rozwiązaniem byłaby rozbudowa trakcji i zrobienie zwrotnicy znacznie wcześniej np zaraz za skrzyżowaniem ze Szczerbowskie
Jak zauważyliście - samochody parkujące na roku Piłsudskiego i Szczerbowskiego to istna plaga a informacja straży o 13 autach jest niepoważna jeśli weźmie się pod uwagę, że jest to bezpośrednio przy siedzibie SM i sami strażnicy bardzo często mają tam taki sam problem jak wszyscy. Problem z widocznością i wyjazdem ma też prawdopodobnie straż pożarna.

J
Jo!

To jeszcze proponuję analize cykli świateł na skrzyżowaniu Zemborzyckiej z Diamentową. Tu jest dla odmiany faworyzacja pieszego przechodzącego Zemborzycką od strony miasta- wszyscy mają czerwone- samochody, piesi, ze wszystkich stron, za wyjątkiem tej jednej nitki- pieszy na przystanek w stronę miasta. Takie trochę dziwne i zabawne to jest. Z drugiej strony przejście przez diamentową, a potem Zemborzycką zajmuje około 5 min. z powodu idiotycznie poustawianych świateł.

J
J007

że np.niepełnosprawny wszedłwszy na przejście na zíelonym swietle może síę po nim poruszać mimo zmiany śwíateł i naleźy ustąpić pierwszeństwa właśnie jemu.

s
ss

w godzinach szczytu jest wiele ulic na których nie ma korków.

g
góral

Skrzyżowanie Głęboka-Nadbystrzycka-Muzyczna-Narutowicza: światło na Narutowicza pali się za krótko (dla pieszych), na Nadbystrzyckiej za to za długo!

r
robin

Codziennie w miejscu, o którym mowa, parkuje nieprawidłowo min. 5 samochodów. W każdym miesiącu mamy co najmniej 20 dni roboczych, więc w okresie półrocza tych dni jest min. 120. Pięć samochodów dziennie x 120 = 600 samochodów zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego. A Pan Gogola chwali się, że jego sztab wytrawnych strażników "dorwał" aż 13 samochodów. Niech skończą bajki opowiadać, ganiać za babciami handlującymi pietruszką i niech się wezmą do roboty.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3