MPK Lublin. Przetarg na nowe autobusy w połowie rozstrzygnięty

MS
Siedziba MPK Lublin przy ul. Antoniny Grygowej
Siedziba MPK Lublin przy ul. Antoniny Grygowej MDRON.PL
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie rozstrzygnęło jedną część przetargu na dzierżawę 25 niskoemisyjnych autobusów.

MPK Lublin, które zamierza wydzierżawić 25 niskoemisyjnych autobusów, podzieliło to zadanie na dwie części. Jedna dotyczy dostawy 10 pojazdów tzw. jednoczłonowych, druga 15 przegubowych.

W piątek poznaliśmy rozstrzygnięcie dotyczące dzierżawy 15 autobusów. Ofertę w tej części przetargu złożyło konsorcjum, w skład którego wchodzą: Solaris Bus & Coach oraz spółka Millennium Leasing. Cena oferty wynosi ponad 31,1 mln zł brutto. To więcej niż zamierzało wydać MPK Lublin. Spółka zarezerwowała sobie niewiele ponad 28 mln zł.

Podobnie sytuacja wygląda z zamówieniem na 10 autobusów. Do tej części przetargu ofertę zgłosiło konsorcjum spółek mLeasing i Ursus Bus. Oferta wynosi ponad 13 mln zł, a MPK Lublin zamierzało wydać na dzierżawę około 10 mln zł. Ta część przetargu nie została jeszcze rozstrzygnięta.

- Ponieważ obie oferty przekraczały kwotę przeznaczoną na ten cel przez lubelskie MPK, zarząd spółki wystąpił do zgromadzenia wspólników, po wcześniejszej zgodzie rady nadzorczej spółki, o podwyższenie kwoty na dzierżawę 15 sztuk przegubowych autobusów. Rozstrzygnięcie przetargu dotyczy na razie drugiej części, natomiast pierwsza część jest jeszcze analizowana - informuje Weronika Opasiak, rzeczniczka MPK Lublin. I dodaje, że pozyskanie wozów przegubowych jest dla spółki priorytetowe.

Konsorcjum Solaris Bus & Coach i Millennium Leasing dostarczyć ma fabrycznie nowe pojazdy przegubowe, niskopodłogowe, i klimatyzowane. Dodatkowo mają być one wyposażone w biletomaty, w których będzie można płacić kartą oraz porty USB do ładowania telefonu czy tabletu oraz bramki do zliczania pasażerów. Pierwsze autobusy z tego zamówienia zaczną wozić lublinian na początku 2018 roku.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

B
BUSOMAT PL

Im więcej autobusów tym lepiej

G
Gość

Faktycznie, przegubowce w zdecydowanej większości czasu transportują powietrze! Mijają kolejne miesiące i nic się nie zmienia.
Dlaczego nikt w MPK tego nie widzi, dlaczego ratuszowe urzędasy tego nie widzicie?
Przecież to nas kosztuje fortunę!

x
xyz

Autobusy przegubowe to głupota. Są za długie, nie mieszczą się na rondach, nie mieszczą się w zatoki i blokują płynność ruchu. POnadto kręcikółka po szkoleniach z murarzy i piekarzy ewidentnie sonie nie radzą z opanowaniem tych 18m bestii, bo muszą skręcać z niewłaściwych pasów ruchu, gdzie inni prawdziwi kierowcy przez lata nie widzieli problemów...

.

Tylko po co przegubowe ? Skoro i tak większość dnia jeżdżą puste i są droższe w eksploatacji ?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3