To już drugie podejście do budowy mostu na Wieprzu w Łęcznej. GDDKiA dowiedziało się wczoraj (30.01) ile będzie musiał wydać, aby powstała przeprawa. I może być zadowolona.
GDDKiA na inwestycje przeznaczyło 73 mln zł. To o 30,2 mln zł więcej niż w pierwszym przetargu (jesienią 2021 r. liczyło, że za inwestycję zapłaci maksymalnie 43,2 mln zł).
O kontrakt walczy 10 firm. Wszystkie oferty są niższe niż kwota zarezerwowana na ten cel przez GDDKiA. Najniższy kosztorys przedstawiła spółka Primost Południe z Będzina – 49,1 mln zł, najdroższe są Mosty Łódź – 61,3 mln zł. W poprzednim przetargu – oferty otworzono w listopadzie 2021 r. – najniższy kosztorys opiewał na 36,6 mln zł. Wtedy jednak zwycięski Budimex odstąpił od podpisania umowy a postępowanie unieważniono.
GDDKiA nie ma wyjścia. Nowy most musi powstać. W przeciwnym razie kierowcy mogą mieć problem z dotarciem do Łęcznej i wyjazdem z miasta. - Mając na uwadze postępującą degradację obiektu mostowego, budowa nowego mostu pozwoli uniknąć sytuacji, w której konieczne by było zamknięcie istniejącej przeprawy – przekonują projektanci mostu. I podkreślają: - Projektowane ciągi pieszo-rowerowe zwiększą bezpieczeństwo niezmotoryzowanych użytkowników ruchu w obrębie obiektu mostowego, a po wykonaniu ich kontynuacji w ramach kolejnych inwestycji, zapewni całkowicie bezpieczne poruszanie się pieszych między miejscowością Łęczna a Kolonią.
Most, z którego obecnie korzystają kierowcy powstał w 1966 r. Będzie użytkowany do wybudowania nowej przeprawy. Ta stanie obok istniejącej.
- Po lewej stronie obecnego, patrząc w kierunku Łęcznej- wskazuje Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.
Nowy obiekt będzie szerszy od obecnego. Jezdnia ma mieć szerokości siedmiu metrów. Po obu jej stronach będą półmetrowe opaski bezpieczeństwa oraz ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 metra. Powstaną też ekrany akustyczne. Z nowej przeprawy będą mogły korzystać pojazdy o masie do 50 ton (obecny ma nośność 30 ton)
Roboty obejmą odcinek o długości 455 metrów. Sama konstrukcja mostu ma mieć ok. 100 metrów.
- Zastosowanie trzyprzęsłowej konstrukcji zamiast istniejącej czteroprzęsłowej, poprzez zwiększenie świata poziomego przyczyni się również do poprawy warunków przepływu rzeki Wieprz. Odsunięcie osi drogi od budynków mieszkalnych z jednoczesnym zastosowaniem „cichej nawierzchni” oraz budową ekranów akustycznych wpłyną na poprawę komfortu życia mieszkańców przy ul. Pasternik – opisują projektanci.
Na zrealizowanie wszystkich prac GDDKiA daje 26 miesięcy.
- Ponad 60 domów przy Dzierżawnej wywłaszczonych. "To wejście z butami w czyjeś życie”
- Jakie trendy rządzą w tym roku na lubelskich studniówkach? Najpiękniejsze kreacje
- 31. Finał WOŚP w Centrum Kultury w Lublinie. Miasto wypełniły czerwone serca
- Trwa finał WOŚP w Galerii Olimp! [ZDJĘCIA]
- Dwa źrebaczki przyszły na świat w ostoi konika polskiego na Roztoczu
- Za nami studniówka lubelskiego Zespołu Szkół Elektronicznych [ZDJĘCIA]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple AirPods 2 biały (MV7N2ZM/A)
Nowe AirPods to słuchawki bezprzewodowe wymyślone …
kup teraz

Beyerdynamic DT 900 Pro X Czarny
Beyerdynamic DT 900 PRO X Słuchawki studyjne do od…
kup teraz

Pioneer HDJ-X5-K czarny
Pioneer DJ stworzył nową linię DJskich słuchawek, …
kup teraz

Beyerdynamic DT770M 80Ohm
BEYERDYNAMIC DT770M Profesjonalne DT770M to słucha…
Pirat drogowy w Lublinie