MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przez Wieprz przejdziemy po nowym moście. GDDKiA wie już, ile może ją kosztować budowa przeprawy na drodze z Lublina do Łęcznej

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
GDDKiA Lublin/archiwum
Około 50 mln zł może kosztować budowę nowego mostu na Wieprzu na drodze prowadzącej z Lublina do Łęcznej. Przeprawa ma powstać w ciągu dwóch lat.

To już drugie podejście do budowy mostu na Wieprzu w Łęcznej. GDDKiA dowiedziało się wczoraj (30.01) ile będzie musiał wydać, aby powstała przeprawa. I może być zadowolona.

GDDKiA na inwestycje przeznaczyło 73 mln zł. To o 30,2 mln zł więcej niż w pierwszym przetargu (jesienią 2021 r. liczyło, że za inwestycję zapłaci maksymalnie 43,2 mln zł).

O kontrakt walczy 10 firm. Wszystkie oferty są niższe niż kwota zarezerwowana na ten cel przez GDDKiA. Najniższy kosztorys przedstawiła spółka Primost Południe z Będzina – 49,1 mln zł, najdroższe są Mosty Łódź – 61,3 mln zł. W poprzednim przetargu – oferty otworzono w listopadzie 2021 r. – najniższy kosztorys opiewał na 36,6 mln zł. Wtedy jednak zwycięski Budimex odstąpił od podpisania umowy a postępowanie unieważniono.

GDDKiA nie ma wyjścia. Nowy most musi powstać. W przeciwnym razie kierowcy mogą mieć problem z dotarciem do Łęcznej i wyjazdem z miasta. - Mając na uwadze postępującą degradację obiektu mostowego, budowa nowego mostu pozwoli uniknąć sytuacji, w której konieczne by było zamknięcie istniejącej przeprawy – przekonują projektanci mostu. I podkreślają: - Projektowane ciągi pieszo-rowerowe zwiększą bezpieczeństwo niezmotoryzowanych użytkowników ruchu w obrębie obiektu mostowego, a po wykonaniu ich kontynuacji w ramach kolejnych inwestycji, zapewni całkowicie bezpieczne poruszanie się pieszych między miejscowością Łęczna a Kolonią.

Most, z którego obecnie korzystają kierowcy powstał w 1966 r. Będzie użytkowany do wybudowania nowej przeprawy. Ta stanie obok istniejącej.

- Po lewej stronie obecnego, patrząc w kierunku Łęcznej- wskazuje Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.

Nowy obiekt będzie szerszy od obecnego. Jezdnia ma mieć szerokości siedmiu metrów. Po obu jej stronach będą półmetrowe opaski bezpieczeństwa oraz ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 metra. Powstaną też ekrany akustyczne. Z nowej przeprawy będą mogły korzystać pojazdy o masie do 50 ton (obecny ma nośność 30 ton)

Roboty obejmą odcinek o długości 455 metrów. Sama konstrukcja mostu ma mieć ok. 100 metrów.

- Zastosowanie trzyprzęsłowej konstrukcji zamiast istniejącej czteroprzęsłowej, poprzez zwiększenie świata poziomego przyczyni się również do poprawy warunków przepływu rzeki Wieprz. Odsunięcie osi drogi od budynków mieszkalnych z jednoczesnym zastosowaniem „cichej nawierzchni” oraz budową ekranów akustycznych wpłyną na poprawę komfortu życia mieszkańców przy ul. Pasternik – opisują projektanci.

Na zrealizowanie wszystkich prac GDDKiA daje 26 miesięcy.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski