Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

S17 idzie do granicy. Koszt? Ponad 50 milionów za kilometr

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Węzeł Piaski Wschód na skrzyżowaniu S12 z przyszłą S17
Węzeł Piaski Wschód na skrzyżowaniu S12 z przyszłą S17 Łukasz Minkiewicz/GDDKiA/zdjęcie ilustracyjne
522,2 mln zł ma kosztować budowa niespełna 10 km trasy S17 między Izbicą a węzłem Zamość Sitaniec. GDDKiA wskazało najlepszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót drogowych.

Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones złożyło najlepszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka trasy S17 między Izbicą a węzłem Zamość Sitaniec. Tak uznała Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad. Konsorcjum za pracę chce dostać 522,2 mln zł.

- Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zawarcie umowy z wykonawcą planujemy w tym roku – informuje w komunikacie lubelski oddział GDDKiA.

Kontrakt obejmie zaprojektowanie i budowę niespełna 10 km odcinka trasy ekspresowej. Będzie to dwujezdniowa droga. Przebiegać ma nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej DK17. Ominie od zachodniej strony miejscowość Podkrasne oraz Chomęciska Małe. W ramach inwestycji powstaną m.in. dwa węzły: Stary Zamość oraz Zamość Sitaniec, planowana jest budowa 27 obiektów inżynierskich, m.in. mosty, wiadukty.

O zlecenie walczyło 12 firm i konsorcjów. Ostatecznie GDDKiA rozpatrywała trzy złożone oferty (pozostałe zostały odrzucone m.in. ze względu na niezgodność z warunkami zamówienia), których wartość wahała się od 522,2 mln zł do 709,2 mln zł. Sama GDDKiA planowała początkowo wydać na inwestycję 421,7 mln zł. Później kwota została zwiększona.

- To trzeci odcinek S17 między Piaskami a Zamościem, dla którego w ostatnim czasie wybraliśmy wykonawcę – przypomina GDDKiA.

Na początku stycznia drogowcy wybrali najlepsze oferty w przetargach na zaprojektowanie i budowę dwóch fragmentów trasy ekspresowej: Piaski – Łopiennik oraz Krasnystaw – Izbica. Łącznie mają 35 km długości. Oferty opiewały na prawie 1,6 mld zł.

- Od obu rozstrzygnięć wpłynęły odwołania firm uczestniczących w postępowaniu przetargowym. Zgodnie z przepisami, zostaną one rozpatrzone przez Krajową Izbę Odwoławczą – informuje GDDKiA.

Między Piaskami a Hrebennem powstanie ok. 125 km odcinek trasy ekspresowej.

- Obecnie na etapie realizacji są trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego – wskazuje GDDKiA.

GDDKiA otrzymała właśnie decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla odcinka Łopiennik – Krasnystaw Północ.

- Jako rekomendowany wskazaliśmy wariant biegnący po południowo-zachodniej stronie obecnej DK17, omijający teren cmentarza wojskowego z okresu I wojny światowej w Łopienniku Nadrzecznym. Odcinek pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ, które powstaną w trakcie budowy sąsiednich fragmentów drogi ekspresowej, będzie miał długość ok. 9,2 km – precyzuje GDDKiA.

Przetarg na wyłonienie wykonawcy tego odcinka GDDKiA planuje ogłosić w pierwszym kwartale 2025 r.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski