Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones złożyło najlepszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka trasy S17 między Izbicą a węzłem Zamość Sitaniec. Tak uznała Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad. Konsorcjum za pracę chce dostać 522,2 mln zł.
- Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zawarcie umowy z wykonawcą planujemy w tym roku – informuje w komunikacie lubelski oddział GDDKiA.
Kontrakt obejmie zaprojektowanie i budowę niespełna 10 km odcinka trasy ekspresowej. Będzie to dwujezdniowa droga. Przebiegać ma nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej DK17. Ominie od zachodniej strony miejscowość Podkrasne oraz Chomęciska Małe. W ramach inwestycji powstaną m.in. dwa węzły: Stary Zamość oraz Zamość Sitaniec, planowana jest budowa 27 obiektów inżynierskich, m.in. mosty, wiadukty.
O zlecenie walczyło 12 firm i konsorcjów. Ostatecznie GDDKiA rozpatrywała trzy złożone oferty (pozostałe zostały odrzucone m.in. ze względu na niezgodność z warunkami zamówienia), których wartość wahała się od 522,2 mln zł do 709,2 mln zł. Sama GDDKiA planowała początkowo wydać na inwestycję 421,7 mln zł. Później kwota została zwiększona.
- To trzeci odcinek S17 między Piaskami a Zamościem, dla którego w ostatnim czasie wybraliśmy wykonawcę – przypomina GDDKiA.
Na początku stycznia drogowcy wybrali najlepsze oferty w przetargach na zaprojektowanie i budowę dwóch fragmentów trasy ekspresowej: Piaski – Łopiennik oraz Krasnystaw – Izbica. Łącznie mają 35 km długości. Oferty opiewały na prawie 1,6 mld zł.
- Od obu rozstrzygnięć wpłynęły odwołania firm uczestniczących w postępowaniu przetargowym. Zgodnie z przepisami, zostaną one rozpatrzone przez Krajową Izbę Odwoławczą – informuje GDDKiA.
Między Piaskami a Hrebennem powstanie ok. 125 km odcinek trasy ekspresowej.
- Obecnie na etapie realizacji są trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego – wskazuje GDDKiA.
GDDKiA otrzymała właśnie decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla odcinka Łopiennik – Krasnystaw Północ.
- Jako rekomendowany wskazaliśmy wariant biegnący po południowo-zachodniej stronie obecnej DK17, omijający teren cmentarza wojskowego z okresu I wojny światowej w Łopienniku Nadrzecznym. Odcinek pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ, które powstaną w trakcie budowy sąsiednich fragmentów drogi ekspresowej, będzie miał długość ok. 9,2 km – precyzuje GDDKiA.
Przetarg na wyłonienie wykonawcy tego odcinka GDDKiA planuje ogłosić w pierwszym kwartale 2025 r.
- Lubelski Klub Morsów w zimnej wodzie, ale z gorącą atmosferą! Zdjęcia
- Ambasadorzy Województwa Lubelskiego za 2023 rok uhonorowani. Zobacz zdjęcia
- Kompleksowe leczenie nowotworów w USK 1 w Lublinie. Zdjęcia
- Za nami studniówka II Liceum Ogólnokształcącego w Chełmie
- Katecheta molestował dzieci w podstawówce? Sprawą zajmuje się policja oraz kuratorium
- Tu dziura, tam wyrwa. Slalomem po ulicach Lublina
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?